fallback

Конкурентът на Tesla представи първия суперлуксозен електрически седан

Lucid Air Sapphire се задвижва от три електромотора с мощност от над 1200 к.с.

Големият съперник на Tesla – компанията Lucid и нейният главен изпълнителен директор Питър Роулинсън никога не са крили желанието си да бъдат на върха в света на електрическите автомобили по три водещи показателя – автономност, скорост на зареждането и лукс.

Седанът Air вече притежава всички тези качества, след като добави нова версия в гамата си. Тя носи името Sapphire, като добавя именно лукс и високо качество на материалите към вече познатия модел Air. Това си личи и от названието, което ще бъде използвана и за топ-версиите на други бъдещи модели на компанията.

Според Питър Роулинсън и екипа му, това е „първият суперлуксозен електрически седан в света“ със задвижваща система от три двигателя – два на задната ос и един на предната. Тези електрически мотори включват микроструйно охлаждане на статора и вълнова намотка. Модулът със задвижване на задните колела също ще въведе нова технология за топлообмен и ще увеличи подаването на охлаждаща течност. Системата от батерии също е актуализирана, за да осигури повече мощност.

От компанията посочват, че Sapphire ще има дори повече мощност от досегашната топ-версия на Air - Grand Touring Performance (от 1050 к.с.), като тя ще надхвърли 1200 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема по-малко от 2 секунди. Седанът ще бъде оборудван и със карбоново-керамични дискови спирачки, които да осигуряват безопаснос спиранет.

„Нашата цел с този първи модел Sapphire е да интегрираме изключително задвижване с по-прецизна динамика на шофиране, по-остра, по-отзивчива динамика на шофиране и по-добър контрол върху каросерията“, коментира Дейвид Ликфолд, директор на развойния център на Lucid Group. Той допълни, че производството на новата версия ще стартира през първата половина на 2023 г.

Още снимки на новия седан на Lucid - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    Кух съм мамо ( преди 2 години )
    "които да осигуряват безопаснос спиранет."
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Не става. Двамата са при сестра ти, жена ти и мам.чето ти.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирита и дизеловата принцеса, лелей
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    #4, а знаеш ли, че струва 2 пъти повече от най-скъпата Тесла? А знаеш ли, че струва 5 пъти повече от масовите Тесли?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    И кой купува биклюцоте на Мъска отново модел 3 е на минус 43% продажби а модел ес отдавна изпръде
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам до колко ще е успешна тази фирма от гледна точна на бизнеса и продажбите, но това определено е много по яка кола от Тесла. Не само като дизайн. Личи си че е качествена изработка и добре измислено. Инженерна работа от всякъде. Не е правено от счетоводители както повече коли ширпотреба в днешно време при който гледат спестят от всичко и увеличат печалбата.
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Те не са конКурент на Тесла като цяло а конкретно на Тесла Модел S за сега а до скоро и толкова не произвеждаха
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Конкyрент конкуpент колко да е конкypент?За тази година са произвели по-малко бройки отколкото Тесла произвежда на ден. Тези са конглокенти на Тесла, точно колкото Бугати Римак са конглокенти на Тесла, въпреки че несъмнено произвеждат много по-добри автомобили.
fallback
Последни