fallback

Първият Mercedes-Benz G-Class с V8 се продава

Всъдеходът има любопитна история, свързана с рали „Дакар“ и Формула 1

Швейцарският дилър Andreas Wüest AG пусна за продажба първия в историята Mercedes-Benz G-Class с V8 двигател. Той е построен от подразделението AMG за рали „Париж-Дакар“ през 1991 г., като няма много общо със серийния модел. История на всъдехода обаче е доста любопитна.

Емблематичният G-Wagen се произвежда от 1979 г., но версията с V8 се появява едва през 1993 г. Малка партида автомобили получават индекс 500 GE, а познатият G 500 влиза в продуктовата гама на модела едва през 1998 г. Малцина обаче си спомнят, че AMG прави Mercedes-Benz G 600 TE десет години по-рано. Превозното средство за рали „Париж-Дакар“ става първият Gelendvagen с 8-цилиндров двигател, но разликите от производствения автомобил не свършват дотук.

Всъщност това е напълно различна кола. Пространствена рама е заварена към предната част на шасито на обичайния G-Wagen, а мостовете бяха подсилени. Външните панели на корпуса са изцяло изработени от фибростъкло, а под капака е поставен 6,0-литров V8, развиващ 331 к.с. и 575 Нм. Заради високия разход на гориво и с оглед на участието в пустинно рали е монтиран нов 450-литров бензинов резервоар.

Зад волана на направения за състезания SUV сяда вицешампионът от Формула 1 – Клей Регацони. След катастрофа по време на Голямата награда на САЩ през 1980 г. швейцарският пилот е парализиран в долната част на тялото си. Всъдеходът е проектиран специално за него, като получава седалка с по-добра опора, ръчни газ и спирачка. Участието в ралито обаче завършва неуспешно за Регацони, след като той катастрофира и се налага пилотът да бъде изваден от други състезатели.

Въпреки неуспеха, Регацони запазва G 600 TE в личната си колекция, където остана до смъртта му през 2006 г. Сега SUV-ът е собственост на роднини на пилота, които са го обявили да продан чрез дилъра Andreas Wüest AG. Всъдеходът е в напълно работещо състояние, но продавачът е готов да обяви цена само при конкретен интерес.

Още синмки на първата G-Class с V8 двигател - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    Слабо ( преди 2 години )
    Г класата само легенди за нея а резултати никакви. По това време Мицубиши ги мачкаше всичките като маче у дерек. Паджерото през тия години с 3.5V6 супер селект кутия 4х4 и специално многоточково окачване си беше върха на офроуд технологиите. От 26 участия 12 победи на рали Дакар! Като 7 победи са една след друга. Това никой никога няма да може да го повтори отново. Те дори ралито го промениха да не в Сахара че било много трудно и опасно вече.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Жалка фирмичка разпродават си музея следват офисите и сградата о финито.
fallback
Последни