Електрификацията на автомобилната индустрия върви с пълна сила и всеки производител инвестира милиони евро в нови технологии. Дори компании, които продават продукцията си само на един пазар, поемат подобен път на развитие, като готвят превозни средства с електрическо задвижване. Подобен е случаят с руската Lada, която още не е готова за серийно производство, но вече има завършен прототип – e-Largus.
В случая проблемите са на компания-майка АвтоВАЗ, която среща огромни затруднения при производството и доставката на нови коли. Компанията наскоро възобнови производството на модела си Granta, който обаче е без ABS, въздушни възглавници и други функции. Въпреки това, АвтоВАЗ представи прототип на електрическо комби, което изглежда някак си познато.
Това, всъщност, е нормално, тъй като автомобилът е базиран на предишното поколение на Dacia Logan LCV. В основата му е платформата B0 на Renault-Dacia, която се използва от 2004 г.. На нея са изградени модели като като първото поколение Dacia Duster, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe, Lada Xray и др. Тя не е променяна, като батериите са вградени в пода на електромобила.
За съжаление, от АвтоВАЗ не дават никаква информация за техническите характеристики на e-Largus. Руските медии съобщават, че той ще се предлага като 5- и 7-местна пътническа версия, както и като товарен ван. Според някои източници пробегът с едно зареждане може да достигне до 400 км, което е твърдо оптимистично с оглед на старата платформа на двигателя с вътрешно горене.
От Lada официално обявиха, че компанията ще пусне голям брой тестови прототипи, за да може всички проблеми да бъдат отстранени и електрическата кола да излезе в серийно производство. Все още обаче не е ясно кога ще стане това. Най-вероятно – през 2024 г.