fallback

Колко често трябва да проверявате пружините на окачването

Проблемите с тези елементи променят управлението и возията на автомобила

При оглед както на нов, така и на употребяван автомобил повечето шофьори не обръщат никакво внимание на пружините на окачването. Но те "провисват" с времето, а клирънсът намалява значително при товарене. Разказваме ви как да избегнете тези проблеми.

При пълно натоварване, това е, когато четирима души с тегло около 70 кг седят в кабината и 50 кг товар се поставят в багажника, клирънсът се променя при всяка кола със стандартно пружинно окачване. Ако говорим за нови коли, тогава трябва да знаете, че болшинството от френските автомобили са с по-меки пружини. Това се дължи на характеристиките на дизайна. Френските автомобили имат по-меко окачване, поради което настройките на окачването са направени с по-меки пружини.

Променя се и поведението на пътя . Автомобилите с по-меко окачване са по-люлеещи се в завоите и по-трудни за управление при екстремни условия. Следователно трябва поне приблизително да имате представа колко се променя клирънсът на автомобила при натоварване. А той може да намалее с няколко сантиметра, което е критично в някои ситуации.

При употребяваните коли ситуацията е много по-двусмислена. От време на време абсолютно всички пружини увисват и рискът от описаното по-горе се увеличава. Добавя проблеми и ръждата. Разяждайки метала, тя може да доведе до факта, че при рязка маневра може ще доведе до внезапна дестабилизация на колата или дори до преобръщане.

Още по-коварна е умората на метала. От постоянните вибрации по намотките на пружините се появяват невидими за окото микропукнатини. Те растат (особено ако колата е периодично претоварена) и след силен удар пружината се счупва, при това на няколко части наведнъж, тъй като обикновено има много пукнатини. Ето защо, когато проверявате употребявана кола, не забравяйте да оцените поне визуалното състояние на пружините. Ако имат много ръжда по тях, това не е добър знак.

Самите пружини също са много различни. Някои омекват след 3-4 години, а други "държат" десет години. Зависи от условията на работа и качеството на компонентите. Ето защо, преди да закупите определен модел, потърсете информация в мрежата. Шофьорите с готовност споделят опита си и той трябва да се използва.

В противен случай, след придобиване на желаната кола, ще трябва да сменяте резервни части. И това ще доведе до подмяна освен на пружини и на амортисьори, както и на по-дребни крепежни елементи от окачването. В резултат на това ремонтът ще струва доста пари.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    "Като се качите в кабината"??? Коя кабина на Зила ли или на трактора..... Някой или е преписва ии не е мислел какво превежда или хал хабер си няма от автомобили, купета и кабини.....
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Кефи ме как на първата снимка е на пружини на клапани... В статията за окачване.
fallback
Последни