fallback

Ferrari представи състезателното 296 GT3

Автомобилът е с 3.0-литров V6 двигател с мощност 600 к.с.

Една година след премиерата на Ferrari 296 GTB, италианската компания представи неговата състезателна версия - Ferrari 296 GT3. Създателите на машината уверяват, че колата е прецизно проектирана във всеки детайл и от всеки ъгъл, в съответствие с новите разпоредби на FIA за сериите GT3, но има и много общи неща с шосейния автомобил.

 

 

Ferrari 296 GT3 ще бъде наследник на 488 GT3, използван от 2016 г. и впоследствие обновен до версия Evo. В известен смисъл 296 GT3 е съвременна версия на Ferrari 246 SP от 1961 г. За да отговаря на разпоредбите, мощността на 3.0-литровия V6 двигател с двоен турбокомпресор на 296 GT3 е намалена от 819 к.с. на 600 к.с.

Въртящият момент също е променен от 740Nm на 710 Нм. Част от загубата на мощност може да се дължи на това, че Ferrari се отказа от електрическия агрегат на GTB. Центърът на тежестта на GT3 е по-нисък поради липсата на хибридната система от 296 GTB. Двигателят е съчетан с нова, специфична за GT3, секвенциална шестстепенна скоростна кутия.

 

 

Друг акцент на Ferrari 296 GT3 е кокпитът, който е проектиран в тясна връзка с мнението на фирмените пилоти. Конструкторите твърдят, че са успели да улеснят достъпа вътре, да подобрят видимостта и да направят интерфейса по-интуитивен. Има волан в стил Формула 1, седалки Sabelt, регулируеми педали и климатик.

Мощността не е единственото нещо, което намалява в сравнение с шосейния автомобил, GT3 е и с 220 кг по-лек. Окачването е с двойни носачи отпред и отзад с алуминиеви стойки и регулируеми амортисьори. Междуосието на GT3 също е по-голямо от това на пътния автомобил, което трябва да помогне за стабилността на пистата. Колелата са намалени от 20-инчови на 18-инчови.

 

 

Аеродинамиката на 296 GT3 е агресивна. Има 20 процента повече притискаща сила в сравнение със стария модел 488 GT3, създадена от огромно крило, преден сплитер, вентилационни отвори в предните калници, покрит двигателен отсек и преработен дифузьор. Страничните огледала също са преоформени, за да се намали съпротивлението.

Центърът за изследване и развитие на Ferrari представи концепцията миналата година под формата на дизайнерски скици. Към днешна дата прототипите са навъртели десетки хиляди километри, а тестовете са на финалния етап. Официалният дебют на Ferrari 296 GT3 ще е догодина в състезанието за издръжливост „24-те часа на Дайтона“.

Още снимки на състезателната кола - вижте в галерията:

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ферари инженерна прецизност другото торше и немска некадърност
fallback
Последни