Когато проверяват употребявана кола преди покупка, мнозина гледат долната част само с едно око. Те обръщат повече внимание на праговете и арките на калниците, като търсят ръжда. И ако такава няма, са доволни. В същото време обаче кандидат-купувачите пропускат изпускателната система, а тя може да поднесе доста неприятни изненади.
Като начало е полезно за всеки собственик на автомобил да знае как обикновено е разположена изпускателната система на колата му. При някои модели тя е твърде ниско и шофьорите рискуват да я повредят дори при движение в градски условия. Пример за това е Nissan Murano, който все пак се води „джипка“ и би трябвало да няма проблем поне с прескачането на бордюрите.
Затова задължително при покупка на автомобил трябва да се обърне внимание както на това, къде се намира изпускателната система, така и на нейното състояние. А то често не е добро, като основният проблем е ръждата. Тя се появява по скобите, например, което означава, че при първия по-сериозен удар в дупка или неравност на пътя ауспухът просто ще изпадне.
Горе-долу същото ще се случи и ако ръждата е прояла заваръчните шевове. Тогава тръбата ще падне, което не е никак приятно, защото шофьорът може дори да не разбере и да я загуби.
Не бива да се забравя и „гофрирането на ауспуха“. Това е металокерамична еластична втулка, която е вградена в самата тръба. Нейната задача е да намали вибрациите на изпускателната система при работещ двигател, но с течение на времето тя изгаря. Съответно, вибрациите се увеличават, след което се чупи маншонът и отработените газове започват да проникват в салона. Затова и този елемент се нуждае от проверка и замяна, ако е нужна.
Проблем за изпускателната система е и натрупването на конденз в тръбата. Доказателство за това е появата на ръжда по самия ауспух. Това показва, че той ръждясва отвътре и с течение на времето в него се образуват дупки.