fallback

20-те най-продавани марки в Европа през 2022

Kia вече е по-голяма от Ford, Fiat и Opel на Стария континент

2022 вероятно ще остане в историята на автомобилната индустрия като уникална година: продажбите масово падат, но пък печалбите растат. Създаденият пазарен дефицит позволява на компаниите да поддържат рекордно високи цени за автомобилите си. За първата половина на годината всички основни пазари в Европа отчитат сериозен спад спрямо 2021, и продажбите са на най-ниското си ниво от над десетилетие насам.                    Много експерти бяха скептични за шансовете на DS, новообособената премиум марка на Peugeot-Citroen. Но пред 2022 френският бранд отчита почти 11% ръст, изпреварва по продажби в ЕС Land Rover, и е близо двойно по-голям от Lexus и Alfa Romeo   

Само два пазара в Европа могат да се похвалят с двуцифрен ръст тази година - Румъния (23%) и България (13.3%), показват данните на европейската браншова организация АСЕА. Понеже се основават на докладвани от дилърите числа, те се разминават леко със статистиката за регистрациите, която Automedia.bg изготвя на база данни от МВР. Но все пак са достатъчно показателни за състоянието на пазара. Нека видим кои според АСЕА са най-печелившите и най-губещите марки на европейския пазар през 2022 година.             20-те най-продавани марки в Европа през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

        

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла ще има около 130 хил, т.е. 17-то място.
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Ми 95 процента от трафика на новинарските сайтове е от мобилни устройства, смятай кой е луд да кибичи пред монитора - някой към 60-те с уплах от смартфоните?
  • #6
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Дачия изяде рено! )))
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Време беше недоразумението Мазда да изпадне от топ 20.
  • #4
    до 4 ( преди 2 години )
    Не четем всеки ден. И освен това си пише ясно в статията, че статистиката на АСЕА не включва Тесла и Сузуки
  • #3
    До 3 ( преди 2 години )
    Като четеш на PC от 2003, така е. Спести сто лева за едно смартфонче
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Докато дойде криза и вече няма кой да им плаща свръх цените
  • #1
    N/A ( преди 2 години )
    Накратко, към днешна дата, купуването на нов автомобил никога не е било по-голямо дърво. Това са годините на най-скъпите и същевременно най-некачествените автомобили. Лошото е, че по-ниското производство и големия марж се усладиха много на производителите и ще си го търсят и за в бъдеще.
fallback
Последни