2022 вероятно ще остане в историята на автомобилната индустрия като уникална година: продажбите масово падат, но пък печалбите растат. Създаденият пазарен дефицит позволява на компаниите да поддържат рекордно високи цени за автомобилите си. За първата половина на годината всички основни пазари в Европа отчитат сериозен спад спрямо 2021, и продажбите са на най-ниското си ниво от над десетилетие насам.
Само два пазара в Европа могат да се похвалят с двуцифрен ръст тази година - Румъния (23%) и България (13.3%), показват данните на европейската браншова организация АСЕА. Понеже се основават на докладвани от дилърите числа, те се разминават леко със статистиката за регистрациите, която Automedia.bg изготвя на база данни от МВР. Но все пак са достатъчно показателни за състоянието на пазара. Нека видим кои според АСЕА са най-печелившите и най-губещите марки на европейския пазар през 2022 година. 20-те най-продавани марки в Европа през 2022 (ГАЛЕРИЯ):