fallback

Европа записа най-ниските продажби на нови коли от 26 години насам

Всички основни пазари отчитат двуцифрен спад през годината, но в България има сериозен ръст

Продажбите на нови автомобили Европа върнаха към 1996 г., като по отношение на обема, месец юни приключи с най-ниското ниво на регистрирани единици – 888 510 (-15,4%). По този начин за първата половина на годината спадът спрямо същия период на 2021 г. е 14% - до 4,6 млн бройки.

Низходящата тенденция в Европейския съюз, не показва признаци на спиране, тъй като проблемите с веригата за доставки продължават да ограничават производството на превозни средства. Двуцифрен спад в продажбите за първите 6 месеца се отчита на най-големите пазари в Европа – Германия (-11%), Франция (-16,3%), Италия (-22%) и Испания (-10,7%).

Само през юни Германия регистрира най-силен спад (-18,1%), следвана от Италия (-15,0%), Франция (-14,2%), докато в Испания намаляването е по-скромно (-7,8%). В същото време има две държави от ЕС, които отчитат двуцифрен ръст на продажбите за 6 месеца – Румъния (+23,1%) и България (+13,1). За юни обаче и двете държави са на минус – съответно 6,6% и 1,2%.

При производителите след първата половина на годината лидер Volkswagen Group, чийто пазарен дял спадна от 25,8% на 24,1% с регистрирани 1 349 857 единици (-19,4%). На плюс обаче са луксозните марки на концерна - Porsche (42 289 продажби, +13,6%), Bentley, Lamborghini и Bugatti (общо 3 717 единици, +37,2%).

През същия период дялът на Stellantis пада от 21,3% през 2021 г. до 19,4% през 2022 г. (1 087 879 продажби, -21,1%). Всички марки в концерна отбелязват спад, с изключение на DS (24 875 броя, +13,2%).

На свой ред, BMW Group запазва пазарния си дял от 7,2% (405 272 продажби, -13,7%), докато този на Hyundai Group се повиши от 7,6% на 9,9% благодарение на увеличението на продажбите (556 369, +12,6%). Дялът на Renault Groupe също нарасна от 8,7% през 2021 г. на 9,3% (522 315, -7%), като това се дължи на представянето на Dаcia. Румънската марка отчита 226 160 продажби за 6 месеца, като ръстът е +18,2%.

Добре се справя и спортна марка Alpine, която е продала 1600 нови коли тази година (77,2%), докато марката Renault, от друга страна, отчитат 293 953 продажби(-20,3%).

fallback
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    А да си се сещал че повечето които взимат Порше може да не го правят за инвестиция
  • #6
    до 1 ( преди 2 години )
    За съжаление, брат - България не е Европа!
  • #5
    смех ( преди 2 години )
    Още има балъци и даже броят им нараства които си мислят че инвестират като си купуват Ламбота Поршета и Бентшита и че един ден ще ги продадат на печалба.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тея корейци от Хюндай от къде намират чипове? А за Дачия които нямат толкова електроника но също бяха засегнати предполагам Рено са пренасочили части от Лада щом постигат най-големия ръст в Европа от масовите марки
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Време е за мошна цедка, доста марки се нароиха и някои от тях могат спокойно и да се закрият, който бързо се адаптира ще оцелее, еволция.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма предложения с дизелови двг и ето резултата
  • #1
    Хаха ( преди 2 години )
    Точно преди няколко дена, в статия за новите автомобили в българия, написахте съвсем други цифри....така че, разберете се кое е вярно.
fallback
Последни