fallback

Nissan се отказва от най-успешния си електрически модел

Leaf ще бъде изпратен в историята, без да получи наследник

Компактният Nissan Leaf е един от пионерите сред автомобилите с електрическото задвижване, като той беше последван от редица модели с нулеви вредни емисии. Хечбекът на ток беше представен през 2010 г., като досега от него са продадени близо 580 000 единици.

С напредването на технологиите обаче този модел остаря и продажбите му тръгнаха надолу, особено след като собствениците му откриха проблем с влошаването на батерията. И това явно се оказва решаващо за решението на Nissan, където смятат да се откажат от Leaf, без да предложи негов наследник.

По информация на Automotive News, на Leaf му остават „няколко години“ (не се уточнява колко точно) живот, като в Nissan не планират ново поколение на модела. Така името Leaf ще отиде в историята, което, поне според някои експерти, е огромна грешка от страна на японския производител, тъй като именно това название направи електромобилите на Nissan лесно разпознаваеми.

В компанията обаче твърдо смятат да заложат на кросоувърите, които ще играят основна роля в електрическата стратегия на Nissan през следващите години. Затова и на върха на гамата на марката ще се разположи кросоувърът Ariya, който Nissan ударно рекламира в последно време. И при този модел обаче има проблеми с производството заради липсата на микрочипове, като това накара дилърите на марката в САЩ да спрат приема на поръчки.

fallback
  • #5
    Елекричар ( преди 2 години )
    Нисан ще си изгубят нишата в която са сами. Даже с прецакана та батерия това чудо се продаваше, понеже беше единствения електрически хечбек. Японците го дават само на зад, от началото на новия век.
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Нисан куца откакто Carlos Ghosn напусна...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    И на втората няма.
  • #2
    VAYK ( преди 2 години )
    Какво ти управление на батерията, то направо няма охлаждане в първите версии, изобщо не стигат до 100 000км. , освен ако не са карани едвам едвам!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Някои казват, че Тесла се продавала, защото нямала конглокенция. За Тесла това може да не е вярно, но за Лийф е повече от вярно. Единствената причина да се купува е, че хората искат електрически хечбек ор сегмент C на достъпна цена, а Лийф и до ден днешен е единственият такъв (като изключим e-Golf, който беше успешен, но все пак не е проектиран като електромобил от нулата). Иначе управлението на батерията е печално и в 90% от случаите тя трябва да се смени на най-много 100 хил. км.
fallback
Последни