fallback

Citroen представи алтернатива на хечбека и кросоувъра

Новият C4 X ще се предлага с бензинови и дизелови мотори, както и в електрически вариант

Френският производител Citroen представи новия си модел C4 X, който самата компания определя като „крос-фастбек“ и го позиционира като алтернатива на хечбеците и кросоувърите. В гамата на марката той ще се разположи между C4 и флагмана C5 X, като още на старта на продажбите ще се предлага и в изцяло електрическа версия.

Citroen C4 X е изграден върху платформата CMP и технически повтаря хечбека C4. Двата модела имат еднакво междуосие – 2670 мм, но новото попълнение предлага по-голямо пространство в салона и няма пета врата – капакът на багажника се отваря без задното стъкло.

Гамата двигатели за модела включва бензинови и дизелови турбомотори, както и електрически агрегат. Тази версия ще се предлага само на някои от пазарите ход името ë-C4 X, като използва задвижващата система на Peugeot e-2008. Това означава един електромотор, развиващ 136 к.с. и 260 Нм, комбиниран с батерия с капацитет 50 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е 360 км по цикъла WLTP. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,5 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч.

Бензиновите версии са с трицилиндров двигател - 1,2-литров Puretech, развиващ 100 и 130 к.с. По-слабият е с 6-степенна механична скоростна кутия, докато за другия ще се предлага 8-степенен автоматик. На отделни пазари ще се появи и модификация с дизелов BlueHDi 130, също оборудван с автоматична скоростна кутия EAT8. 

В оборудването на крос-фастбека влиза нова мултимедийна система My Citroën Drive Plus с 10-инчов. Тя умее да разпознава гласови команди на 20 езика, да съхранява до 8 потребителски профила и да обновява картите на навигацията от разстояние.

Новият модел е оборудван с окачване Progressive Hydraulic Cushions с хидравлични ограничители на хода, които дебютираха при кросоувъра C5 Aircros, както и с кресла Advanced Comfort, пълни с пенополиутеран, чиято дебелина е увеличена с 15 мм.  

Освен това, C4 X ще се предлага с двузонов климатик, отопление на всички седалки, на предното стъкло и на волана. Автомобилът получава още подвижен панорамен покрив, безкабелно зарядно за смартфони, специална стойка за таблети и две дузини електронни асистенти, в това число и „автопилот за магистрала“ - Highway Driver Assist. 

Още снимки на новото попълнение в гамата на Citroen - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Прилича и на Polestar 2
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Прилича на аркана
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Като бивш собственик на Ситроен и като човек, оценяваш високия комфорт на окачването им (дори и сега без сфери) и добррото им обезшумяване, вече 10 години чакам да пуснат модели с 4х4. Като гледам, няма да дочакам.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    всичко е точно, само защо трябва да е толкова грозно? задницата все едно някой я е лепнал от друга кола и има пропорциите на самоковски картоф
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Под капака е сълза и смях. С тези мотори е само за градско, че на магистрла след 120 няма никой.. или ще е жаден като V6.
fallback
Последни