fallback

Mercedes-Benz Vision EQXX подобри собствения си рекорд

Електромобилът измина 1202 км с едно зареждане

Представената преди време електрическа концепция Mercedes Vision EQXX счупи собствения си рекорд по пробег с едно зареждане, като измина 1202 км. Колата измина разстоянието от Щутгарт (Германия) до пистата „Силвърстоун“ в Англия, като това надминава нейното предишно постижение – 1007 км от Зинфелфинген (Германия) до Касис (Франция).

Пътуването е продължило 14 и 30 минути с прекъсване за нощувка, като е проведено в същите условия – преминаване през магистрали и интензивен трафик. Климатикът в колата е работил общо 8 часа през двата дни. Имало е спиране в шоурума на Mercedes-Benz в Баркли (Англия).

След пристигането на „Силвърстоун“ пилотът от Формула Е - Ник де Врис, е продължил да кара електрическата кола по пистата още 11 обиколки, развивайки максимална скорост от 140 км/ч. При по-ниска скорост със сигурност EQXX е можело да покрие и по-голяма разстояние.

Данните показват, че по време на пътуването електромобилът на Mercedes е изразходвал по 8,3 кВт/ч електроенергия на 100 км. Средната скорост е била 83 км/ч. При поставянето на предишния рекорд EQXX е записал разход от 8,7 кВт/ч.

Компанията-производител не разкрива капацитета на батерията на EQXX, като посочва единствено, че той е под 100 кВт/ч. Самата батерия е с 50% по-малка и с 30% по-лека от тази в луксозния седан EQS. Всеки един от електромоторите на EQXX развива мощност 241 к.с., а на покрива на колата има има соларен панел, който захранва системата HVAC и информационно-развлекателната система.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Стигнах до "ЗинФелфинген" и се отказах! Ка па ги не научихте тия германски градове, бе!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    при нормално каран под 25kW разход няма
  • #7
    Остава да го приложа ( преди 2 години )
    А някои казват че щом Ел. Мотора е с 90% ефективност няма много какво да се подобрява но ето че с аеродинамика, тегло, панел и още по-ефективен мотор разхода може да падне наполовина
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Аеродинамиката при коли не оказва почти никакво влияние.
  • #5
    Аеродинамиката ( преди 2 години )
    На този автомобил е изключително добра. А това е от огромно значение за пробега. Особено при каране по магистрали.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е добро постижение но подобряването на ефективността тоя нисък разход 8квтч е много по добър от на Тесла където е 20квтч идва от панелите на покрива която осигирява енергия за инфосистемата климатика и тн те тия неща гълтат много.Друг е въпроса че зимата при слабо нагряване и тн пробега ше падне
  • #3
    Голям праз ( преди 2 години )
    С 25 годишен Голф 1.9TDI трета употреба дето струва колкото една *** яйца можеш да минеш почти същите километри и то в реални условия по магистралата. Наливаш хубава нафта, пета скорост с 90км/ч в дясна лента и никакви ускорения и спирания. Поддържаш равномерна скорост.
  • #2
    Марков ( преди 2 години )
    Аман от експерименти. 1000, 10000 и т.н. Абе направете сериен автомобил с цена аналогична на Тесла и с нейната ефективност и тогава се рекламирайте. Иначе става като с безаналоговите оръжия на ***. Лабораторните експерименти са хубаво нещо, но в лабораторията, не на пътя.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Много по икономично от Тесла.Тоест гоояма част от батериятя отива за инфо системата.Холандците вече го имат това със солари на покрива ама и колята им струва 250к евро
fallback
Последни