Компанията за подготовка на шофьори Zutobi публикува резултатите от свое проучване на автомобилите, предлагани на местния пазар, които поддържат най-висока остатъчна стойност след 3-годишно притежание. Оказва се, че има цели 10 модела, при който загубата в цената за този период е по-малко от 10%.
Лидер по този показател е хечбекът Mercedes-Benz A-Class, който има каталожна цена от 24 100 лири (28 210 евро), а след 3 години се оценява на 22 887 лири (26 791 евро), което е загуба от 5,03%. Добре се представя и Range Rover Sport, като се обезценява средно с 5,88% за 36 месеца, както и Jeep Wrangler с 8,43% на амортизация. Същият резултат записва и хечбекът Mini.
Има още модели, които запазват стойността си изненадващо добре. Сред тях са Volkswagen Polo с 9,28% спад, BMW M3 - 9,91%, Volkswagen Golf - 10,14% и Mercedes-Benz C-Class Estate и Porsche Cayman - и двете с 10,99%.
От друга страна, във Великобритания има автомобили, чиято цена рязко спада веднага след излизането им от шоурума. Електрическото Renault Zoe, например, има амортизация от 63,57%, падайки от 30 495 лири (35 703 евро) като ново само на 11 109 (13 006 евро) след 3 години.
Peugeot 3008 също не изостава, като при него стойността намалява с 65,52%, докато при MG ZS този показател е 61,47%. Други автомобили, засегнати от огромни нива на амортизация, са Audi A3 Sportback (61,47%), Land Rover Defender (60,43%), Nissan Leaf (51,31%), Peugeot 2008 (51,31%), Peugeot 508 (50,32%) ), Mercedes-Benz E-Class Estate (49,34%) и Nissan Micra с (47,38%).