fallback

Fiat тества система за безжично зареждане по пътищата

Технологията DWPT позволи на електрически Fiat 500 да се движи, без да използва батерията си

Докато все още чакаме за безжично зареждане на електромобилите, от Fiat се опитват да бъдат дори една стъпка по-напред, работейки по динамично безжично зареждане за електрически коли. Последните тестове в Италия са успешни, като компанията е успяла да зареди електрическия Fiat 500 при магистрални скорости.

Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) е система от намотки, разположени под пътната настилка, която прехвърля енергия директно към превозните средства, без да е необходимо да спирате на станции за зареждане на електрически автомобили, за да допълните батерията.

Технологията ще може да работи за всяко превозно средство, оборудвано с приемник, който прехвърля енергията, идваща от намотките, към електрическия двигател. От Fiat твърдят, че тази технология ще спомогне за увеличаване на пробега на електромобилите, като същевременно редуцира загубите на енергия при процеса на дистрибуцията й.

Има и допълнителни екологични плюсове при използването на безжична система за зареждане по пътищата - по-лесното набавяне на алуминиеви кабели, използвани за дистрибуция на енергията, както и липсата на нужда от конвертиране на електричеството от постоянно към променливо.

Тестовете на DWPT са проведени на пистата Arena del Futuro (Арена на Бъдещето), построена от компанията A35 Brebemi в сътрудничество със Stellantis. Fiat не е единствената марка на концерна, която иска да се фокусира върху технологията - от Maserati също планират използването й при задаващия се Grecale Folgore. 

Ан-Лиз Ричард, ръководител на дивизията Global e-Mobility Business Unit в Stellantis заявява за проекта: Доказахме, че индукционната зареждаща технология може да задвижва нашето електрифицирано бъдеще. Тези общи проекти са възхитителни, като работим по по-дългия живот на батериите, по-голям пробег, по-малки загуби, по-голяма енергийна ефективност и също така по-малък размер на батериите, солидна динамика и по-ниски тегло и разходи".

От Fiat заявяват също, че измерванията на интензитета на магнитното поле не са показали въздействие върху водача и пътниците. Stellantis добавя, че инфраструктурата на DWPT няма открити кабели, което поддържа пътната настилка безопасна за ходене на хората. Технологията може да бъде предоставена и за търговско развитие, като Fiat заявява потенциала й за пристанища, летища и паркинги.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    В Италия има пътища бижу може и да стане. *** 38 години ще строи хемус.
  • #2
    GUT GUT ( преди 2 години )
    Първо при фиат после и в магарцедес!!!???
  • #1
    Име ( преди 2 години )
    Скъпо и неприложимо в реални условия
fallback
Последни