Асоциацията на европейския бизнес публикува резултатите от продажбите на нови автомобили в Русия през май 2022 г., като цифрите, посочени в нея, показват кои марки са загубили най-много от решението за спиране на продажбите в страната, както и от проблема с доставките на резервни части и оборудване заради войната в Украйна.
Тримата лидери по продажби на местния пазар записват огромен срив спрямо същия месец на 2021 г. При Lada той е 84%, след като за май АвтоВАЗ е продал 6012 нови коли срещу 38 284 за същия период на миналата година. При Kia и Hyundai спадът е почти същият – 82% и 81%, въпреки че корейските марки не са взели решение да се изтеглят от Русия, както направиха производителите от Западна Европа, САЩ и Япония.
В процентно отношение най-много губи Lexus, който е продал 20 коли срещу 1866 преди година (-99%). На второ място е FIAT с две продажби (и двете на микробуси), което и спад с 98%, а на трето – Volvo. Шведската марка отчита намаление с 96% - 38 реализирани коли през май срещу 919 преди година.
Значителен спад в продажбите се наблюдава при автомобилите на концерна Volkswagen AG - Skoda, Porsche, както и при леките и търговски модели на Volkswagen. Продажбите на Audi са намалели с 88%, - 185 закупени автомобила. А тази тенденция със сигурност ще се запази и през следващите месеци, тъй като колите на склад свършват, а нов внос няма да има.
Топ 10 по спад на продажбите на нови коли в Русия за май
1. Lexus – 99% (от 1866 на 20)
2. FIAT – 98% (от 82 на 2)
3. Volvo – 96% (от 919 на 38)
4. Volkswagen (лекотоварни) – 96% (от 611 на 25)
5. Porsche – 95% (от 540 на 26%)
6. Volkswagen (пътнически) – 94% (от 9115 на 579)
7. Toyota – 94% (от 7349 на 456)
8. Land Rover – 94% (от 625 на 40)
9. Skoda – 92% (от 9561 на 805)
10. Suzuki – 91% (от 931 на 87)