fallback

Обновената Toyota Corolla за Европа - по-мощна и по-бърза

Промените са засегнали и оборудването на най-популярния модел на марката

Последното поколение на Toyota Corolla вече е на 4 години и настъпи време то да бъде модернизирано. Обновяването засегна едновременно европейската и американската гама на модела, като списъкът с промените е различен. В крайна сметка автомобилите за Стария континент се произвеждат на различни места, така че подобен ход е напълно логичен.

За разлика от американския вариант, европейската Corolla не е получила задвижване на четирите колела, но има и други нови неща. Всички версии са оборудвани с нова решетка с мрежеста шарка, гнездата на фаровете за мъгла са променени, а цветовата палитра на каросерията е ревизирана. При скъпите версии са променени LED-фаровете и формата на ходовите светлини. Хечбекът и комбито GR Sport получават нови задни брони и 18-цолови джанти.

Основните изменения в салона засягат екраните. Новата мултимедийна система има 10,5-инчов сензорен дисплей вместо предишния 8-инчов, а освен това са се появили система за гласово управление и функция за актуализация от разстояние. Комбинацията от 7-инчов дисплей на приборния панел и аналогови скали при скъпите версии отстъпва място на напълно виртуален панел с 12,3-инчов екран.

Разширен е и комплексът от електронни системи на T-Mate е разширен. Системата за поддържане на лентата, например, вече се фокусира не само върху маркировките, но и върху насрещните автомобили. Предлага се и предупреждение за приближаване на друга кола при отваряне на вратите.

Модернизацията е засегнала и хибридните силови агрегати, които вече се от пето поколение. Както е известно, от 2021 г. най-популярната Toyota се предлага в Европа само в хибридни версии. Мощността на базовия вариант с 1,8-литров двигател е увеличена от 122 на 140 к.с., а на 2,0-литровия, който се предлага само за хечбека и комбито – от 184 на 196 к.с.

Увеличението дава възможност за по-остра реакции на автомобила при натискане на педала на газта, като се намалява и шума на бензиновия двигател. Хибридите също така имат нови литиево-йонни батерии, който те са по-компактни и с около 18 кг по-леки от предишните. В резултат на това хибридният хечбек с 1.8 двигател ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди (досега 10,9), а с двигател 2.0 – за 7,5 секунди (досега 7,9). Разходът на гориво се запазва.

Изцяло бензинови версии на Corolla все още се предлагат в някои страни от Източна Европа. За хечбека и комбито е предвиден двигател 1.2 с турбо (116 к.с.), а седаните още преди две години смениха познатия четирицилиндров 1.6 двигател (122 к.с.) с по-модерния 3-цилиндров 1.5 Dynamic Force (125 к.с.). Бензиновите версии се предлагат с механична скоростна кутия или с вариатор.

Обновената Corolla ще стъпи на европейския пазар едва през първото тримесечие на 2023 г. През втората половина на 2022 г. обаче на Стария континент ще се появи новия SUV Toyota Corolla Cross, който вече се продава в Азия и Америка.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Старият бензинов мотор 1.6 (2ZR-FAE) е 132 коня, а не 122. А новия dynamic force 1.5 e 122.При хибридите кутията не е CVT в истинския смисъл на думата, а е доста по-надеждна с планетарни предавки.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Corolla двойка хибрид с cvt и 320d бегачка... Сигурно са бегачки ама в някой друг живот. Бегачките започват от около 200 коня на тон, а ускорението до 100 е около 5-5.5 секунди макс. От там нагоре е нещо дето му се иска на собственика да е бързо
  • #5
    до3 ( преди 2 години )
    Ами то 320Д минава за бегачка - а дори е90 185 коня едва слиза съществено по 8 сек. И не забравяй че тук има електромотор който доста помага в началото.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    8 сек от 0-100 ама той отнасял бегачки разбииш ли :)))))
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    ахаахахах с тоя мъртвец "бегачките" дали са разбрали че се "състезавате"? :)))))
  • #2
    Хммм... ( преди 2 години )
    "Разширен е и комплексът от електронни системи на T-Mate е разширен." Много разширени тези системи.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Миналата година карах 2.0 хибрида със 184 к.с. и мога да кажа, че е голяма лудница тази кола. много върви. Не се заблуждавайте по мощността, която не е нещо впечатлпващо. До 60-70 км/ч в града отнася всякакви бегачки. Отлично ускорение заради 2-та електромотора, които предоставят въртящият момент от 0 об/мин. Въпреки динамичното каране и яко настъпване разхода на гориво беше твърдо под 5/100. Впечатли ме много приятно. Предполагам новите ще са още по-добри и приятни за каране.
fallback
Последни