Lexus RX излиза в петото си поколение и макар да не предлага революция във външния вид, никога в досегашната си история не бил с толкова новости в почти всяко едно отношение. Флагманът на луксозното подразделение на Toyota е с еволюция в естетично отношение отвън, но същевременно е с тотално обновен интериор и иновации в техниката.
Гамата за Европа ще включва три задвижващи опции, като всичките ще са хибридни. За пазара в Северна Америка е предвиден и вариант с конвенционален двигател, като той ще е турбобензинов. Най-интересна е новата плъг-ин хибридна модификация RX 450h+, която комбинира 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с два електромотора. Тягата се предава към колелата през безстепенна e-CVT трансмисия, а батерията с капаьитет от 18,1 kWh обещава пробег само на ток до 65 км. системната мощност тук е 306 к.с.
Версията 350h е пълен хибрид, като се задвижва от същия 2,5-литров двигател и предлага максимална мощност от 245 конски сили. Тук има изцяло нова никел-метал-хидридна батерия, каквато ще се използва и при новата модификация 500h. Последната ще е най-мощната в гамата, като ще разчита на 2,4-литров турбобензинов двигател и ще предлага мощност от 371 конски сили.
Както вече споменахме, от естетична гледна точка, дизайнът на екстериора е по-скоро еволюция на досегашния, като RX е разпознаваем от пръв поглед. Челната решетка запазва силуета си, но хромът изчезва в полза на диамантени шарки, придаващи по-модерен триизмерен ефект. Оптиката, която се възползва от LED матричната технология, е с нов светлинен подпис. Отзад RX е ехо на скорошния NX с фарове, които обхващат цялата ширина.
Пропорциите на новия RX са сходни с тези на предшественика, като дори е запазена дължината от 4,89 метра. Междуосието, обаче, е по-дълго с 60 мм, височината е снижена с 1 см (до 171 см), а следата е разширена с 2,5 см (до 1,92 м). Гамата на колелата, в зависимост от версията и оборудването, варира от 19 до 21 инча.
Много по-сериозна е промяната в интериора на новия Lexus RX, където няма почти нищо общо с досегашния модел. Сега, както и при NX, повечето от функциите са интегрирани в новия 14-инчов дисплей с висока резолюция в средата на предния панел. Някои физически контролери са запазени, но като цяло всичко е много по-рафинирано. Пасажерите на задния ред имат повече място за коленете, като там се предлагат също два USB-порта, 220-волтов контакт и отделен контрол на климатичната система.
Обемът на багажника все още не е обявен, но би трябвало да остане в съответствие с предлаганото от предишното поколение. Товарният праг обаче е спуснат с 3 см, което улеснява товаренето на багаж. Дължината на отделението също се е увеличила с 5 см, въпреки скъсения заден надвес. В момента от Lexus все още не са обявили планове за L версия със седем места и удължено междуосие.
Подобно на новия NX, RX също е конструиран на новата архитектура GA-K. Тук тя е ревизирана, особено в задната част, както за да се увеличи колесната база, така и да се позволи монтирането на ново мултилинково окачване. Теглото спрямо предходното поколение е намалено с 90 кг, а центърът на тежестта е свален с 1,5 см.
Както може да се очаква, премиум кросоувърът разполага с богат набор системи за безопасност и асистиране. Пакетът Safety System+ е стандартен, като е по-модерна система за избягване на удари, която засича пешеходци, велосипедисти и мотоциклети. Адаптивният круиз контрол засича смяната на лентите на колите отпред по-бързо, като поддържа движението в платното по-прецизно.
Производството на Lexus RX ще започне през октомври тази година в Япония, а по търговските представителства кросоувърът ще се появи в началото на 2023. По-нататък ще се появят и детайли за цените на различните варианти на модела.
Повече снимки на новия Lexus RX вижте в галерията: