fallback

Опасно ли е прочистването на мотора с каране на високи обороти

Много шофьори избират подобен подход, но той може да навреди на някои агрегати

С течение на времето двигателят на всеки автомобил се се запушва с различни мръсотии, като този процес не се развива бързо и зависи от възрастта на силовия агрегат. За да не се стигне до основен ремонт, много шофьори използват необичаен метод за прочиства – каране на високи обороти, което, поне на теория, би трябвало да помогне. Експерти обаче предупреждават, че към всеки експеримент трябва да се подхожда разумно.

Шофирането с висока скорост е наистина добро за задвижването на автомобила. Факт е, че в този режим вибрациите се увеличават, което е добре за клапаните, тъй като предотвратява неравномерното им износване. При шофиране с висока скорост, количеството на отработените газове се увеличава и те са в състояние да почистят системата на турбото и изпускателния клапан. Те се замърсяват, ако шофьорът кара бавно, за да пести гориво и не натоварва турбината. При движение с 4000 об/мин е необходим около час, за да се повиши температурата на турбината и да се премахнат отлаганията, но не всичко е толкова просто.

При подобно пътуване на дълги разстояние се увеличава вероятността от повреда на вариаторната скоростна кутия. Тази трансмисия просто не понася продължително натоварване. В този режим работната течност не успява да се охлади, което може да причини прегряване на целия модул. В резултат на това се случва двигателят на автомобила да се натовари прекалено, а скоростната кутия може да се повреди.

Също така не се препоръчва преди подобни опити да се опитвате да пестите гориво, тъй като това може да има печални последици. Ако в резервоара попадне гориво с лошо качество (сипали сте такова, за да спестите пари), мръсотията вътре може да горивната помпа. В най-добрия случай двигателят просто ще загуби тяга, а в най-лошия - ще спре. Този проблем не се решава бързо и лесно, тъй като се налага сваляне и почистване на горивната помпа, а това е дълго и сложна процедура, която няма как да бъде извършена в полеви условия.

Не се препоръчва също голямо натоварване на двигателя, ако автомобилът не е каран дълго време. Факт е, че моторното масло се натрупва конденз с течение на времето. В резултат на това в системата вече няма смазка, а емулсия, която кипи до образуването на мехурчета при голямо натоварване.

Какъв е изводът? Почистването на двигателя чрез шофиране с висока скорост не винаги е полезно. Това може да повреди автомобила.

fallback
  • #22
    V-power ( преди 1 година )
    В подходящият момент,време,и продължителност,в повечето случаи високите обороти са в прочистваща полза.Но всичко си е относително,спрямо години,километри,и нужда от подобни непредвидими експерименти. Моят seat-leon 2007г,дизел,прехаби турбото.Беше с ремап от 140к.с.,на 170к.с.,което може и да е било причината... Ще купя пак същата,но без ремап повече.
  • #21
    Благой ( преди 2 години )
    Давайте смело, поне нашия сервиз за месец напред е пълен...коли вече пред умиране+никаква или отвратителна поддръжка+напъване, за да "чистим" двигателя=москвича едно време беше по-добре от тия западни ***...смях в залата
  • #20
    гошко с тошко ( преди 2 години )
    Имах преди 1.6 атмосферка бензин, с 5 скорости и на 4000 оборота беше на 130 км/ч. По магистралите из Европа съм карал не един, а по много часове цял ден нон стоп на 4000 оборота. И така много дни подред. И то през лятото при 35 и нагоре градуса. Че и климатика работи и той товари мотора и му пречи да се охлажда добре. И нищо не му стана на мотора.
  • #19
    Жоро ( преди 2 години )
    До: #17Тези атмосферни мазди се карат така, че иначе няма изпреварване :)
  • #18
    Лудория ( преди 2 години )
    Извън техническата част, в която не съм компетентен, се чудя къде в България ще се намери път, по който практически ще може да се кара един час с 4000 об/мин.?! Аз карам 20 годишен бензинов атмосферен автомобил. При 4000 об/мин. на пета (само толкоз си има) се движи с около 160 км/ч. - демек нарушавам закона с 20 км/ч. И освен това ми трябва път от 160 км. без дупки, без ремонти, без отбивания?! Не мисля, че в България има такъв. Поправете ме, ако греша?
  • #17
    Иванов ( преди 2 години )
    Маздата бензинка , редовно я карам на прекъсвач, вече 4 год. Червеното започва от 6500 оборота и 7 и нещо хиляди си ги прави. Почти всеки път като ускорявам , превключвам на 5000 , че и на 6000. Говоря за извън града. Нищо и няма. Японска машина.
  • #16
    Селянина с колело ( преди 2 години )
    Държавата на специалистите.Всяка част си има ресурс.Тия дето си спазват нещата са добре.*** тариката си хапи краката.
  • #15
    Селянина с колело ( преди 2 години )
    Държавата на специалистите.Всяка част си има ресурс.Тия дето си спазват нещата са добре.*** тариката си хапи краката.
  • #14
    Фиката ( преди 2 години )
    Тия статии дават хляб на сервизите...няма проблем, пънете си умрелите кошници, за да "прочистите" двигателя...
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Да караш 10-15 мин на високи обороти е ок за колата веднъж в месеца при добре загрят двигател. Непрекъснато да се прави е пагубно за двигателя освен, ако не е високооборотна японска резачка. Особено старите Хонди и Тойоти обичат високите обороти. Там се чувстват най-добре и нямат никакви проблеми да са непрекъснато в червеното.
fallback
Последни