Близо 2 години след премиерата на купето Maserati MC20, италианският производител добави в семейството роудстъра Cielo („небе“). Автомобилът е получил „умно“ стъкло, създадена с участието на компанията Webasto, което се управлява с електрическо задвижване и се прибира за 12 секунди, без това да се отразява на пространството в багажника.
Италианският производител нарича електрохромния покрив с площ от 5268 квадратни сантиметра „най-големият” в сегмента. Той е направен от специални кристали с технология за промяна на прозрачността, като трябва да работи безпроблемно при температури от -30°C до +85°C. Едновременно с това покривът осигурява перфектни топло и шумоизолации.
Новата версия на MC20 наследи всички основни аеродинамични и естетически решения от купето, включително вратите тип „крило на пеперуда”. Въпреки това, въглеродният монокок, проектиран съвместно с инженерната фирма Dallara, е трябвало да бъде модифициран, за да се увеличи твърдостта на усукване, ката така се компенсира липсата на фиксиран плот.
Освен това, MC20 Cielo получи други въздуховоди на капака на двигателния отсек за оптимизиране на охлаждането и пренасочване на въздушните потоци. В допълнение, допълнителната аудиосистема Sonus Faber с 12 високоговорителя е преработена специално за роудстъра, който получава и нов цвят на каросерията - Acquamarina, комбиниран с нови джанти.
Задвижването е идентично с това на купето. Под седалките е поставен двигател Nettuno V6 с 630 к.с. и 730 Нм, комбиниран с 8-степенна „роботизирана“ скоростна кутия с двоен съединител, който изпраща цялата мощност към задните колела. Роудстърът се оказа с 65 кг по-тежък от купето (1540 кг), от което донякъде страда динамиката. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч се увеличи от 2,9 на 3 секунди, а до 200 км/ч - от 8,8 до 9,2 секунди. Максималната скорост е намаляла от 325 на 320 км/ч.
При старта на продажбите на Maserati MC20 Cielo на купувачите ще бъде предложено ограничено издание PrimaSeries Launch Edition със специални елементи по каросерията и богато стандартно оборудване. Цените на модела стартират от 260 000 евро (за сравнение купето струва 230 000 евро), което го прави най-скъпият автомобил в гамата не само на Maserati, но и на концерна Stellantis.
Развитието на семейството MC20 няма да спре дотук – още през тази година към гамата трябва да се добави и електрически автомобил.
Още снимки на роудстъра - вижте галерията:
Снимки: Maserati