fallback

„Москвич“ възкръсна - ще се прави в завода на Renault в Москва

Френският производител продаде активите си на местен научен институт

Марката „Москвич“ се завръща, като нейните модели ще се сглобяват в завода на Renault в Москва. Това обяви кметът на руската столица Сергей Собянин, след като стана ясно, че френският концерн прекратява дейността си на територията на Русия и продава активите си от АвтоВАЗ на Цeнтpaлния инcтитyт зa изcлeдвaнe и paзвитиe нa aвтoмoбилитe и двигaтeлитe (НАМИ). 

„Чуждестранният собственик реши за закрие московския завод на Renault. Това е негово право, но ние не можем да допуснем хиляди хора да останат без работа. Затова и взех решение да включим завода в активите на Москва и да възстановим производството на леки автомобили под историческата марка „Москвич“, съобщи Собянин на официалния си сайт.

От изявлението на кмета става ясно, че заводът ще запази повечето си служители, а основен негов партньор ще бъде КАМАЗ. Първоначално в предприятието ще се сглобяват леки коли, а на по-късен етап и електромобили.

Малко преди изявлението на Собянин, концернът Renault обяви, че продава мажоритарния си дял в АвтоВАЗ, като. сделката предвижда 6-годишна опция за обратно изкупуване. Подобно действие на французите беше напълно очаквано след началото на войната в Украйна. Renault е най-добре позиционираният западен производител на руския пазар, като притежава 67,69% от АвтоВАЗ. Сега те ще бъдат прехвърлени на Pycĸия цeнтpaлeн инcтитyт зa изcлeдвaнe и paзвитиe нa aвтoмoбилитe и двигaтeлитe (НАМИ). 

„Взехме много трудно, но необходимо решение, като правим отговорен избор спрямо нашите 45 000 служители в Русия. Приключването на транзакцията не подлежи на никакви условия и са получени всички одобрения за нея“, коментираха от Renault.

Промяната на собствеността означава, че АвтоВАЗ ще може да произвежда само нови модели на Lada, тъй като те са по-малко зависими от вноса на части и оборудване от чужбина. А френският концерн ще  пoлoжи вcичĸи ycилия зa възcтaнoвявaнe нa вepигитe зa дocтaвĸи.

Общата стойност на активите на Renault Group в Русия е около 2,2 млрд евро, за които французите няма да получат нищо. Те обаче имат възможност за обратно изкупуване на акциите си през следващите 6 години, като ще трябва да платят единствено инвестициите, направени от новия собственик. От началото на войната в Украйна на 24 февруари повече от 400 международни компании са се оттеглили от Русия, ocтaвяйĸи cлeд ceбe cи aĸтиви нa cтoйнocт милиapди дoлapи. 

fallback
  • #24
    Към 24 ( преди 2 години )
    То и по-нови Евро 5 коли до преди 5 години като миналия Дъстър, Фабия и Рапид също не са от най-технологичните с много базова електроника и имаха базово атмосферни мотори
  • #23
    до класика ( преди 2 години )
    Щом искаш простичка кола ми е много любопитно какво караш. Лади 2107 производство след 2000г до скоро се внасяха и тук. Лада Нива също. Дачиите и те са простички. Всичко преди 2005-та с атмосферен бензин и ръчка е почти без електроника. Избор има на опростени коли ама желаещите за тях няма. Особено в БГ - страната на старите дизелови премиуми.
  • #22
    До 6 ( преди 2 години )
    Руската Аркана и европейската Аркана са на различни платформи и само името е еднакво. Ама то на такъв като теб и да му обясниш едва ли ще го разбере...
  • #21
    Klasika ( преди 2 години )
    Да се маха целия скрап с електроника и чипове! Никому ненужни отпадъци! И колкото по скоро,по добре!.... Амин..... Отново ще караме коли! Ура! И колкото по скоро,по добре!.... Амин....
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Някои другари май забравиха как започна войната в Югославия - с масови кланета и изнасилвания в Косово и Босна от страна на сърбите. И после охкат и показват "лошите американци", които спряха престъпленията на сърбите по целия регион. Питайте и хърватите и албанците и унгарците и черногорците какво мислят за сърбите! Сърбия мрази всичките си съседи и няма една държава приятел в региона.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще правят някакви автомобилни франкенщайни няколко години, докато алкохолиците не оceрат завода и после всичко ще се окраде и пропадне, както обикновено става в Русията.
  • #18
    Велики ( преди 2 години )
    И колите им като армията големи закани и подигравки към другите пък даже рускоговорящия Харков не могат да окупират иначе путинофилите се спукват от съжаление по сърбите че не са оставени да си правят каквото искат пък то вече всички от Югославия освен Сърбия и Босна заради сърбите там са в НАТО
  • #17
    До долния 16 ( преди 2 години )
    Що бе, *** шебек? На теб не ти ли дреме, че сащите и нато изсипаха 15 тона обеднен уран, под формата на снаряди в Югославия и до границата на БГ през 1999г? И според данните на СЗО и досега има онкологични последици от това, вкл. и в Северозападна България... Всъщност ти за 1 пробит $ си готов да продадеш и майка си!
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Връщат се към кон с каруца съвсем скоро, ще им се наложи и сами да си изкарват доларите като секне парата от газа.
  • #15
    Глупчо Бездънски ( преди 2 години )
    До #7 Ей,не те знам дали си мъж или жена,ама със сигурност си *** от Империята на злото!Първо си арогантен/а,неосведомен/а и достатъчно агресивен/а!Типичен колхозник!Ми връщай се обратно там,откъдето си дошъл,бе,цървуланко!Вие целия свят учите какво трябва,как трябва и все врагове ви пречат!Айде,смивай се на север,да не те пращаме на три букви!Най-изостаналата,зомбирана,крадлива и страхлива нация сте,повече и от българина.Пошл знаеш куда....
fallback
Последни