fallback

BMW прави сериен модел за 600 000 евро

Суперколата M Hommage ще излезе в тираж от 50 бройки

През последните години BMW представи три концептуалния модел от серията Hommage, като един от тях представляваше суперкола, базирана на олекотеното купе M4 CLS. Сега този автомобил ще се превърне в сериен модел, който ще получи бензинов двигател с 600 к.с. съобщава изданието WhichCar.

Излизането на автомобила ще бъде посветено на 50-годишния юбилей на подразделението BMW GmbH, който се чества през тази година, като целта на модела е да съчетае носталгични мотиви от миналото на марката и модерни технологии. Машината ще бъде произведена в ограничен тираж и ще струва 600 000 евро.

Самата концепцията BMW 3.0 CSL Hommage от 2015 г. (на снимките) отдава почит към първия модел на BMW M - BMW 3.0 CSL Coupe (E9), появил се в първата половина на 70-те години. Всички екстремни версии на колата имаха развит аеродинамичен комплект с високи перки на кърмата, заради което моделът получи прякора "Батмобил".

Серийният вариант ще се нарича M Hommage, като ще бъде базиран на купето BMW M4 CSL, чиято премиера ще се състои през следващата седмица на конкурса за дизайн Вила Д'Есте в Италия. Самото то е то представлява топ-версия на познатото M4 Coupe, като е със 100 кг по-леко. Освен това, мощността на 6-цилиндровия редови туин-турбо двигател S58 е увеличена от 510 на 550 к.с.

При BMW M Hommage моторът ще получи допълнителен допинг, като ще развива 600 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Скоростната кутия – 8-степенна ZF, ще бъде допълнително калибрирана, за да се справи с увеличената мощност, като ще прехвърля тягата към задните колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнеме 3,5 секунди срещу 3,9 секунди при M4 Competition със задно предаване (при този модел задвижването на четирите колела е опция, а времето е 3,5 секунди).

Максималната скорост на новата суперкола ще бъде над 300 км/ч. От нея ще бъдат произведени едва 50 бройки, като за цената вече стана дума – 600 000 евро. За сравнение, стандартното M4 CSL ще струва около 180 000 евро. 

Огромната разлика идва от силно модифицираната и олекотена каросерия с външни панели от въглеродни влакна и отпечатани на 3D детайли от интериори. И ако BMW M4 Competition тежи 1800 кг, а M4 CSL - около 1700 кг, тогава теглото на M Hommage ще бъде не повече 1550 кг.

Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:

fallback
  • #13
    Пропов ( преди 2 години )
    Според мен това е по по най най колата за последните няколко години. Не казвам красива или яка или бърза или каквото и конкретно качество. За мен е най като съвкупност, като усещане което предава. Надявах се да я пуснат по улиците. Направиха го. БМВ никога не разочарова и най смелите си фенове.
  • #12
    Карам е90 ( преди 2 години )
    Със сигурност е по-добре от новата 7ца. Но за 1.2 млн кола, която вдига около 300 не е нещо кой знае какво.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко по-добре е от новите им ***, става горе долу, само фарчетата са ми тесни ама те вече такива ги правят...
  • #10
    Ексклузивния ( преди 2 години )
    Хубава кола...... ама БеЕнВе.
  • #9
    Бай гошо ( преди 2 години )
    Виждам как волана е за смяна
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Екстра в за уеллоу такси
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Само в Бавария има хиляди милионери, за които е въпрос на престиж да притежават скъпа кола. Така, че пазар ще има, не, ами няма да стигнат!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Това съм го виждал на представянето в Италия , прототипът беше напълно в движение . На живо е изключително екстравагантен автомобил има невероятен звук . Има клипове в тубита.
  • #5
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Вярно е че продажбата на наркотици и оръжие бележи връх тази година, ама чак пък серийна кола и то на тая цена. По скоро рекламен трик.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Както винаги страхотна кола. Нещо което не може да направи никой безжизнен пасатор.
fallback
Последни