fallback

Седем правила за постигане на максимален пробег на колата

Правилната експлоатация на автомобила е едно от най-важните условия

Преди да закупи употребяван автомобил, всеки шофьор определено ще погледне пробега, считайки този параметър за един от най-важните при избора на превозно средство. Някои купувачи смятат пробег до триста хиляди километра за нормален, за други вече 150 хиляди изглеждат твърде значителна цифра на километража.

Всъщност обаче, независимо на колко километра е вашата кола, има няколко основни правила на шофиране, които ще ви помогнат да удължите максимално пробега на колата. Ето и най-важните от тях.

Седем правила за постигане на максимален пробег на колата (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #14
    erm ( преди 8 месеца )
    За коляновия вал е абсолютно противопоказно високо натоварване / баир, теглене / и ниски обороти. За съединителя също.
  • #13
    Жжж ( преди 1 година )
    Големи *** има в коментарите, после се чудя що сервизите са пълни с коли...
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Газ ,само газ- какви са тия правила ,колата си е консуматив :) !
  • #11
    Zorro ( преди 1 година )
    "мало...умни съвети"
  • #10
    ТНТ ( преди 1 година )
    Отново безмислена статия
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    Маслените и водните помпи от доста време са с променлив дебит. Не мисля че при колите прозведени през последните 8-10 години ще има проблем със смазванети при ниски обороти. За справка БМВ 3.0 д при 140 км на 8-*** е на 1600-1700 об/мин при 200 на 2500, според статията излиза че не се смазва добре двигателя ;)
  • #8
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Типовете двигатели са Push rod, OHV, OHC и DOHC (екзотики като роторен не ги слагам умишлено). Първите два обичат ниските обороти (технологии до края на 80-те), последните два - високите. Та дядовците и бащите ви не случайно са били учени да карат на ниски обороти, но технологиите се развиват, съответно и начина на експлоатация. Дори и сравнително новите дизели имат нужда от периодично изръчкване до 3.5 - 4000 оборота. Изключение правят Push rod HEMI двигателите - и те обичат високи обороти.
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И аз да потвърдя мнението на колегата под мен. На ниски обороти маслената помпа не вдига достатъчно високо налягане и ако смачкате *** на газта, голямото количество гориво отмива малкото масло и се появява ускорено износване. Отделно коляновият вал и лагерите се претоварват поради липсата на центробежна сила и добро смазване. Това важи и за съединителя/маховика. А новите двигатели (DOHC) с два разпределителни вала и променливи фази са предвидени за високи обороти (над 2-2500 оборота).
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са общи приказки! Бензиностанцията може през друг период да почне да зарежда кофти гориво. На всяко зареждане ли ще правим анализ на горивото? Оборотите са много относително нещо. Зависи от колата, теглото, двигателя. Едно е да караш атмосферен двигател, друго е да караш дизел и съвсем друго е да е бензин с директно впръскване и турбина или няколко турбини. Ниските обороти са по-лошо нещо от високите да кажа на незнаещите. Пестите гориво, но скапвате двигателя.
  • #5
    Никола Панайотов ( преди 1 година )
    Маслото да се сменя щом почне да пада чувствително обороти от 1500до 3000,преди дупка спирачка отпуска се на 1,м преди нея,газ ,спирачка е вредно ,преди светофар прецизни колко по енергия ще стигнеш.Карай колкото се може повече по инерци
fallback
Последни