След половин век доминация сегментът на градските автомобили (B) вече не е най-големият на европейския пазар, показват обобщени данни на аналитичната компания Dataforce за първото тримесечие на 2022. Най-продаваните автомобили на континента вече са малките кросоувъри. Те и големите SUV са единствените класове, които могат да се похвалят с ръст през тази година спрямо миналата. Иначе като цяло пазарът се е свил с 11%, най-вече заради затрудненията с производството покрай недостига на чипове.
1. Peugeot 208 - 52,031 2. Dacia Sandero - 51,496 3. VW Golf - 46,578 4. Peugeot 2008 - 39,959 5. Citroen C3 - 39,195 6. Ford Puma - 38,857 7. Opel Corsa - 38,637 8. Renault Clio - 38,437 9. Hyundai Tucson - 37,822 10. Toyota Yaris - 37,811 |
На фона на общия спад прави впечатление продължаващият бум на електромобилите - цели 61% ръст спрямо първото тримесечие на миналата година. Общо продадените електрически коли са 326,081. Над една пета от това се пада на двата модела на Tesla - Model 3 и Model Y.
Преди да ви покажем Топ 10 в десетте основни категории на европейския пазар, две уточнения: първо, разпределението по класове е по на моменти изненадващата методология на Dataforce (Kia Niro например е при компактните хечбек модели, а Huyndai Kona - при SUV); и второ, това са само данните за масовия сегмент. За премиум сегмента има отделна класация, с която ще ви запознаем утре. Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):