fallback

Кои са най-продаваните коли по класове през 2022?

Peugeot и Dacia си оспорват първото място в Европа от началото на тази година

След половин век доминация сегментът на градските автомобили (B) вече не е най-големият на европейския пазар, показват обобщени данни на аналитичната компания Dataforce за първото тримесечие на 2022. Най-продаваните автомобили на континента вече са малките кросоувъри. Те и големите SUV са единствените класове, които могат да се похвалят с ръст през тази година спрямо миналата. Иначе като цяло пазарът се е свил с 11%, най-вече заради затрудненията с производството покрай недостига на чипове.      Tesla Model 3 е най-продаваният електромобил в Европа през 2022 - не само в премиум сегмента, но и изобщо. Второто място е за Tesla Model Y, третото - за Fiat Nuova 500            Последното се отразява особено остро на групата VW и на Golf, дългогодишния автомобил номер 1 на европейския пазар, който сега се е смъкнал до трета позиция.

 

ТОП 10 В ЕВРОПА
1. Peugeot 208 - 52,031 2. Dacia Sandero - 51,496 3. VW Golf - 46,578 4. Peugeot 2008 - 39,959 5. Citroen C3 - 39,195 6. Ford Puma - 38,857 7. Opel Corsa - 38,637 8. Renault Clio - 38,437 9. Hyundai Tucson - 37,822 10. Toyota Yaris - 37,811

На фона на общия спад прави впечатление продължаващият бум на електромобилите - цели 61% ръст спрямо първото тримесечие на миналата година. Общо продадените електрически коли са 326,081. Над една пета от това се пада на двата модела на Tesla - Model 3 и Model Y.

Преди да ви покажем Топ 10 в десетте основни категории на европейския пазар, две уточнения: първо, разпределението по класове е по на моменти изненадващата методология на Dataforce (Kia Niro например е при компактните хечбек модели, а Huyndai Kona - при SUV); и второ, това са само данните за масовия сегмент. За премиум сегмента има отделна класация, с която ще ви запознаем утре.      Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):

        

 

fallback
  • #9
    Бай Х ( преди 2 години )
    За една година всички коли са качили цените средно с по 10 бона !Явно само руските поевтиняват,щото със санкциите ще си останат хептен талиги !!!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия какъв миш-маш са сътворили..., ако Kia EV6 е SUV, не би ли трябвало и Ford Mustang Mach-E да е в същата категория?!?!
  • #7
    факт ( преди 2 години )
    ФВ отичат в канала
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе на блек дърти грандуомън няма ли кой да му помогне. Това момче всеки изминал ден изплисква легена все повече и повече.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама нали Тесла биеше всички през цялата година, а накрая се оказа че не влиза въобще в класацията. Хаха къде електрофилите.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Nissan 370Z - 0 За к'ъф сте го включили в класацията, като е 0?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак не си си взел амидофена :D
  • #2
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    ОСНОВНАТА минаваща през вс.класове и модели ХАР-/АКИРЕСТА/-КА, която изтича от тази класация е СЛЕДНАТА: Всичките ФаУ-BЕта имат средно намалени продажби м/у 25 и 35 процента, докато вс., да не каже тотално всички - и то без ИЗКЛЮЧЕНИЕ модели на ХЕППИ-kYpейците бележат ръст и то ЯК СКОК от средно 30ина на сто, което показва нещастието и безсилието на ГЕРМАН.машина да стигне влака на 21-я ВЕК, за дълбокото ЯВНО съжаление на феновете и застъпниците им на тази Земя... The ACE of SPADES by МotorHEAD
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Дюшеш им дойде тая измишльотина с чиповете, сега си слагат каквито поискат цени и човечетата с кеф плащат, за да чакат после доставка една година
fallback
Последни