Автомобилните производители увеличават усилията си си за създаване на по-ефективни и по-екологични автомобили. Въпреки това, почти всеки един нов модел става все по-тежък от своя предшественик, а това се отразява негативно на ефективността. В BMW обаче вярват, че вече е максималната точка, като в бъдеще автомобилите ще стават по-леки.
В момента новото BMW i7 има собствено тегло от 2640, като заедно с обновения X7 (2480 кг) са двата най-тежки автомобила на баварския производител. Според Кристоф Фагшлунгер - ръководител на проекта по разработка на новото BMW 7-Series, тези два модела са таванът, когато става дума за тегло на превозно средство. И оттук-насетне автомобилите ще става по-леки.
„Не мисля, че колите ще станат по-тежки, като причините за това са много. Ние, например, сме компания, кояго предлага леки автомобили и все още можем да покрием всички изисквания за тегло в рамките на съществуващите ограничение", коментира Фагшлунгер, цитиран от CarSales.
На какво обаче се дължи продължаващото безкрайно увеличаване на теглото на превозните средства? Някои твърдят, че причината е в електрификацията и повишената безопасност, което е вярно донякъде. Има обаче и още един фактор - добавяне на функции, повишаващи комфорта и лукса. Новите шофьорски седалки, например, са с цели 40 кг по-тежки от тези, които са използвани преди 20 години.
„Размерът на колите ще достигне до естествения си край в момента, в който те няма да може да се побират в гаража или да завиват. Този ден продължава, като новите технологии, повишаващи комфорта са достатъчно умни и не увеличат теглото. Например, вместо да повишаване шумоизолацията с добавяне на маса, можете да го правите с технология за активно потискане на шума от пътя“, добави Фагшлунгер.
Всъщност, новото i7 и обновеното X7 няма още дълго време да бъдат най-тежките коли на BMW, тъй като предстои излизането новия флагман на марката - SUV XM. Заради зареждащия се хибриден агрегат моделът ще бъде първенец по отношение на масата си, като това беше признато дори от представителя на компанията.