fallback

BMW обяви максималното тегло на автомобилите

Според баварците, бъдещите коли вече ще стават все по-леки

Автомобилните производители увеличават усилията си си за създаване на по-ефективни и по-екологични автомобили. Въпреки това, почти всеки един нов модел става все по-тежък от своя предшественик, а това се отразява негативно на ефективността. В BMW обаче вярват, че вече е максималната точка, като в бъдеще автомобилите ще стават по-леки.

В момента новото BMW i7 има собствено тегло от 2640, като заедно с обновения X7 (2480 кг) са двата най-тежки автомобила на баварския производител. Според Кристоф Фагшлунгер - ръководител на проекта по разработка на новото BMW 7-Series, тези два модела са таванът, когато става дума за тегло на превозно средство. И оттук-насетне автомобилите ще става по-леки.

„Не мисля, че колите ще станат по-тежки, като причините за това са много. Ние, например, сме компания, кояго предлага леки автомобили и все още можем да покрием всички изисквания за тегло в рамките на съществуващите ограничение", коментира Фагшлунгер, цитиран от CarSales.

На какво обаче се дължи продължаващото безкрайно увеличаване на теглото на превозните средства? Някои твърдят, че причината е в електрификацията и повишената безопасност, което е вярно донякъде. Има обаче и още един фактор - добавяне на функции, повишаващи комфорта и лукса. Новите шофьорски седалки, например, са с цели 40 кг по-тежки от тези, които са използвани преди 20 години.

„Размерът на колите ще достигне до естествения си край в момента, в който те няма да може да се побират в гаража или да завиват. Този ден продължава, като новите технологии, повишаващи комфорта са достатъчно умни и не увеличат теглото. Например, вместо да повишаване шумоизолацията с добавяне на маса, можете да го правите с технология за активно потискане на шума от пътя“, добави Фагшлунгер.

Всъщност, новото i7 и обновеното X7 няма още дълго време да бъдат най-тежките коли на BMW, тъй като предстои излизането новия флагман на марката - SUV XM. Заради зареждащия се хибриден агрегат моделът ще бъде първенец по отношение на масата си, като това беше признато дори от представителя на компанията.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла им показа как може да се прави модерна, твърда и лека самоносеща каросерия, водеща при краш тестовете, на двойно по-ниска цена. Как може да направи интелигентна система за управление на температурата, която комбинира термопомпа, отопление и охлаждане на купето, термомениджмънт на батерията и охлаждане на компютрите в обща система, която е двойно по-лека. Как може се замени оловния 12V акумулатор. Как може да се премахнат решетките за вентилация. И много други.
  • #7
    Гост ( преди 2 години )
    "Размерът на колите ще достигне до естествения си край в момента, в който те няма да може да се побират в гаража или да завиват" - доста са близо вече. Това се случи преди всичко от напъни да се измислят безсмислени екстри - във вратите вече има по повече от 6 електромотора, в седалките сигурно по повече. Добре че най-после таблетите поевтиняха достатъчно за да ги предложат като голямата екстра и вече вече увеличаването на диагонала не тежи толкова
  • #6
    Веско ( преди 2 години )
    Абе и на мене тази решетка ми идва в повече, ама да произвеждаш камионетки по >два тона си е престъпление отвсякъде.
  • #5
    франк лойд райд ( преди 2 години )
    А бе, тука като се напише нещо за ново БМВ, освен да се надпреварвате "колко е грозно" нещо друго можете ли да измислите?! То като погледнете от остъклението на панелката долу, едни "красавци" щото наредени!! Най-новата от 1999!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Красиво БМВ няма. Досегашните с тия кръглите фарове като 65-та година сапунерки на нищо не приличат. Това новото поне изглежда по-модерно, въпреки че е много грозно като всяко бмв и мерцедес.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Както са го подкарали, след време ще се карат само с кат. С тези "коли"
  • #2
    Наблюдател ( преди 2 години )
    Меко казано!
  • #1
    haha ( преди 2 години )
    Голяма грозотия!
fallback
Последни