В завода на Renault-Nissan в Ченай (Индия) беше произведен последния хечбек redi-GO, който е единственият модел на марката Datsun. Така тя отново слиза от конвейера, след като се оказа един носещ само загуби проект, фокусиран върху пазарите в развиващите се страни.
Марката Datsun се появява още 1931 г. под името Datson като дъщерно дружество на DAT Motorcar Co., която произвежда леки камиони. Три години по-късно Nissan тя е купена от Nissan, като името е леко променена и започва да се използва за малки и спортни автомобили. Сред тях е появилият се през 1959 г. Datsun Sports - предшественик на Nissan Fairlady.
През 1986 г. Nissan закрива Datsun, като харчи над 500 млн долара за преименуване на моделите му, но през 2012 г. марката се завръща по идея на тогавашния главен изпълнителен директор на японската компания Карлос Гон. Той вярва, че тя може да се наложи на пазарите в развиващите се страни, както и в Русия.
В крайна сметка Гон е арестуван в Япония през 2018 г. за злоупотреби с финансови средства на Nissan, но по-късно успя да избяга от страната. А година по-късно се появиха и първите слухове за закриването на Datsun, която беше продаваше автомобили на пазарите в Индия, Непал, Малайзия, Русия, Беларус и Казахстан.
През 2021 г. марката напусна Русия, като остана само в Индия. Очакванията на Nissan бяха брандът да достигне поне 10% от местния пазар, но те не се оправдаха. Datsun завърши миналата година само с 4296 продадени коли, което е 0,09% от целия пазар. И в резултат на това последният модел - хечбекът redi-GO, вече спрян от производство, а продажбите му ще продължат до изчерпване на останалите в складовете на дилърите автомобили.
Снимка: Datsun