fallback

Какво ни готви МВР: 21 ключови промени в Закона за движение по пътищата

Сбогом на синия талон, до 6000 лева глоба за каране в аварийната лента и максимум 130 км/ч на магистралата

Българският Закон за движение по пътищата спокойно може да кандидатства за Книгата с рекордите на Гинес: за времето от обнародването му през пролетта на 1999 година той е поправян цели 96 пъти - а сега МВР е внесло за обществено обсъждане предложение за 97-о изменение. Това прави средно по една поправка в закона на всеки 2.8 месеца.

Нашето мнение: проблемът не е в размера на глобите, а в това, че повечето от тях рядко се налагат. Ето един пример от миналата година, че карането в аварийната лента си остава масово въпреки глобата от 1000 лева. Но колко такива глоби са наложени изобщо?     Предлаганите промени, които можете да видите на сайта на министерството, са насочени в две основни посоки. Едната е намаляване на излишните административни изисквания и дигитализация: отпадат например синият талон и напълно безсмислените стикери за "Гражданска отговорност", за които от години си плащаме чинно по 10 лева на калпак. Втората посока е увеличаване на наказанията за почти всички основни нарушения: превишена скорост, неправилно паркиране, липса на документи и така нататък. Освен това МВР настоява максималната скорост по магистралите отново да се намали до 130 км/ч от сегашните 140.

Краткият коментар на Automedia: ако Министерство на вътрешните работи влагаше толкова усилия в налагането на законовите изисквания, колкото влага в постоянното им пренаписване, ситуацията по пътищата щеше да изглежда съвсем различно. Повечето от санкциите и досега бяха достатъчно големи, за да принудят шофьорите да спазват правилника - само че почти не се налагаха. Пътните полицаи се фокусират върху няколко основни нарушения (скорост, употреба на алкохол, неправилно паркиране), докато други остават напълно пренебрегнати. Колко глоби са издадени за каране в аварийната лента на магистрала - масово явление у нас? Колко са глобените за изхвърляне на боклуци по пътя? Впрочем при законови промени на всеки три месеца вероятно и самите полицаи не успяват да следят закона и не са наясно какво точно предвижда поредната му версия.            Основните промени в Закона за движение по пътищата (ГАЛЕРИЯ):

 

Тагове:
fallback
  • #41
    Ники ( преди 2 години )
    Тези стикери единствено има ползва от тях един хубавец от бсп взел една машина през евро субсидий двамилиона и половина тоя ирод диктува и как дай да изисква да се правят прегледите тоя *** от бсп
  • #40
    Лепкав ( преди 2 години )
    А напълно безмислените и безполезни "еко стикери" - кога ще ги махнете? От тях няма и не би могло да има полза, а и са незаконни, разрешавайки движение на МПС, които доказано не покриват нормите за екологичната си категория.
  • #39
    Неплащане на глобата ( преди 2 години )
    Май имаше някакво решение на Конституционния съд.
  • #38
    Норми ( преди 2 години )
    И аз с слънчева алергия заради тарикатите с 80% затъмнени стъкла да страдам то като чели не ми е достатъчно при всяко спиране по 30 минути обясняване на някакви хора с забавено развитие за какво е медицинското пълномощно И заяждането на същите индивиди с другия път и такива документи нямало
  • #37
    реплика ( преди 2 години )
    Освен говоренето по телефона в някой държави и пушенето е забранено,Също толкова опасно и фаса през прозореца
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Вдигането на максималната скорост на 140 км/ч по нашите подобия на магистрали, беше една от простотиите на Тиквата
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    И колко полицаи, особено в Пловдив, знаят къде е разрешено да се прави обратен завой? Или наистина в Пловдив правилата за движение по пътищата са други?
  • #34
    пена ( преди 2 години )
    A лепенката за ГТП? Или нея я забравихта...
  • #33
    Жоро ( преди 2 години )
    Да забранят минаването на червено. Да забранят минаването на жълт сигнал. Да забранят спирането в забранена зона. Да забранят аварийните светлини все пак те са само ако има авария. Да върнат правилото на дясно стоящия. Има и още неща вие ще се сетите.
  • #32
    Никола ( преди 2 години )
    А ЗА ГОВОРЕНЕ ПО ТЕЛЕФОНА ПО ВРЕМЕ НА ШОФИРАНЕ ЩО НИЩО НЯМА.ТАМ ТРЯБВА ДА Е КОНФИСКАЦИЯ НА КОЛАТА ДИРЕКТНО
fallback
Последни