fallback

Бивш шеф по безопасността на колите разкри как е оцелял в катастрофа

Ейдриън Лунд оцени в реална ситуация резултатите от работата си (ГАЛЕРИЯ)

Повече от 30 години Ейдриън Лунд работи в Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), като в продължение на 11 от тях е негов президент. Организацията се занимава с провеждане на краш-тестове, като оценява сигурността на новите автомобили и помага на производителите да правят подобрения по тях.

Лунд е бил свидетел на въвеждането на редица технологии, подобряващи безопасността и сам се убеди колко важни са те за автомобилната индустрия. В специално видео той припомни какво се е случило, когато през 2020 г. неговото BMW 540i се блъска челно с висока скорост в друг автомобил по време на движение по магистрала.

„Беше ранна утрин на август, като се движех с около 100 км/ч по междущатската магистрала 95. Тогава отнякъде се появи BMW 228i, чийто водач беше объркал пътя и ме удари челно, като колата ми се завъртя няколко пъти, преди да спре с покрива надолу. Ако тази катастрофа се беше случила 10 години по-рано, нямаше да оцелея“, разказва Лунд.

За съжаление, младата жена, която прави обратен завой с другия автомобил, е без предпазен колан. Тя е изхвърлена от превозното средство и загива на място.

„В крайна сметка всичко, което правим, е само с една цел - осигуряване на възможно най-добрата защита на пътниците в превозното средство в случай на действителна катастрофа. Всички тестове, които IIHS провежда играят важна роля за подобряване на безопасността и катастрофата с Ейдриън Лунд доказва това. Тя е точен пример за това как взаимодействието между организации за защита на потребителите като IIHS и производители на автомобили спасява животи на пътя”, коментира Доминик Шустер, вицепрезидент по безопасността на превозните средства в BMW.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Пред тира всички са равни, тоест винаги зависи как точно се блъскаш и с какво се блъскаш та толкова за сигурните коли.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Имайте предвид, че това се случва в САЩ и там понятието магистрала е малко по-различно от европейската такава. Там щатските федерални двулентови пътища ги водят за магистрала. Има места, където можеш да правиш обратен завой. В повечето случаи обаче обратен завой се прави където ти си искаш (забранено е), но трябва да гледаш, а не като тази дето го е направила. Проблемът е,че за да направиш законно обратен завой трябва да караш десетки мили до мястото, където е разрешено.И да колана спасява живот
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    ползата от колана е да не те търсят по полянките а да си на място без колан имаш шанс да оцелееш
  • #2
    хъм !?? ( преди 2 години )
    На магистралата правеща обратен завой !??закона на Дарвин е неумолим
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Туй на магистрала да си без колан не е шега работа
fallback
Последни