През 2000 г. BMW M5 (E39) беше най-бързият седан на планетата беше BMW M5, но с напредването на технологиите балансът на силите се измести в полза на електрическите превозни средства. Сега рекордите за скорост и ускорение се държат от Tesla Model S и неговите конкуренти като най-новият Lucid Air. На какво обаче са способни тези два седана на ток, когато се изправят лице в лице с модел от старата школа с бензинов турбо двигател?
Отговор на този въпрос се опита да даде екипът на Hagerty, който организира драг-състезание между трите автомобила. Най-слаб от тях, напълно естествено, е баварският модел, който беше представен през 1998 г. Под капака му е поставен атмосферен V8 с 400 к.с., който е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и достигане на максимална скорост от 300 км/ч при премахване на електронния ограничител.
През 2022 г. обаче тези цифри изглеждат скромни. Дори въртящият момент от 500 Нм на 20-годишно BMW бледнее в сравнение с електрическите превозни средства. Теглото от 1795 килограма също не дава предимство на M5.
Тримоторният Tesla Model S Plaid (2162 кг) и двумоторният Lucid Air Dream Edition (2375 килограма) са много по-тежки, но пък имат огромно предимство в мощността. В първия случай тя е 1020 к.с. и 1227 Нм, а във втория – 1111 к.с. и 1390 Нм. Самите числа не са толкова важни, тъй като трябва да бъдат приложени на писта.
В надпреварата на права линия дори предоставеното на M5 предимство да стартира при скорост 113 км/ч, докато съперниците му тръгват от място, не позволи на бавареца да спечели. Затова и бензиновият седан в крайна сметка беше изваден от борбата в последвалото ново състезание между двата електромобила.
Снимка и видео: Hagerty