fallback

Как се промениха най-бързите седани на планетата за 2 десетилетия

Tesla Model S и Lucid Air се състезават с 20-годишно BMW M5 (ВИДЕО)

През 2000 г. BMW M5 (E39) беше най-бързият седан на планетата беше BMW M5, но с напредването на технологиите балансът на силите се измести в полза на електрическите превозни средства. Сега рекордите за скорост и ускорение се държат от Tesla Model S и неговите конкуренти като най-новият Lucid Air. На какво обаче са способни тези два седана на ток, когато се изправят лице в лице с модел от старата школа с бензинов турбо двигател?

Отговор на този въпрос се опита да даде екипът на Hagerty, който организира драг-състезание между трите автомобила. Най-слаб от тях, напълно естествено, е баварският модел, който беше представен през 1998 г. Под капака му е поставен атмосферен V8 с 400 к.с., който е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и достигане на максимална скорост от 300 км/ч при премахване на електронния ограничител.

През 2022 г. обаче тези цифри изглеждат скромни. Дори въртящият момент от 500 Нм на 20-годишно BMW бледнее в сравнение с електрическите превозни средства. Теглото от 1795 килограма също не дава предимство на M5.

Тримоторният Tesla Model S Plaid (2162 кг) и двумоторният Lucid Air Dream Edition (2375 килограма) са много по-тежки, но пък имат огромно предимство в мощността. В първия случай тя е 1020 к.с. и 1227 Нм, а във втория – 1111 к.с. и 1390 Нм. Самите числа не са толкова важни, тъй като трябва да бъдат приложени на писта.

В надпреварата на права линия дори предоставеното на M5 предимство да стартира при скорост 113 км/ч, докато съперниците му тръгват от място, не позволи на бавареца да спечели. Затова и бензиновият седан в крайна сметка беше изваден от борбата в последвалото ново състезание между двата електромобила.

Снимка и видео: Hagerty

fallback
  • #14
    PLAID ( преди 2 години )
    #6 При тебе е още по-студено. Номиналната (не максималната) мощност на Plaid знаеш ли колко е? Твоята кола със 150 коня и моята 150. Плащаме еднакъв данък, обаче моята прави 100-200 за 4 секунди, а твоята даже не вдига 200. Досети ли се?
  • #13
    PLAID ( преди 2 години )
    #11 Студено. Plaid Dyno: 1101.2 коня НА КОЛЕЛАТА. Самият John Hennessey, създателят на Hennessey Performance и на най-бързите коли в света, от няколко месеца кара Plaid, вика като ме питат с какво можеш да го сравниш, им отговарям: с Шеви биг блок с нитро. М-Power в 21 век означава МЕГАВАТ ПАУЪР
  • #12
    До 9 ( преди 2 години )
    Страдале е зареждаем хибрид с 3 електромотора то си е наполовина електромобил без тях е доста далеч от 1000 коня
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    BMW М5 Е39 е най доброто BMW и вече дори е съвременна класика. Уникален балансиран автомобил, с уникално усещане и управление и комфорт. Нищо общо с тези тези подвижни таблети. Да може да са бързи и всичко....но са супер скучни. А и колата с ДВГ освен че е по приятна за каране все още си е и доста по практична.
  • #10
    До 8 ( преди 2 години )
    Серийно производство не е 100 коли годишно, Кадилак и Корвет не са с 1000коня, Нио не е с ДВГ а другите нямат нужда от обяснение колко са масови
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    Да говориш, че няма серийно коли с двг 1000 коня, говори за това, че живееш в 90те години. Ферари също имат такава кола. Да си чувал за 90 страдале. Излагаш се.
  • #8
    До 5 ( преди 2 години )
    Бугати не прави ли серийни коли? Корвет?Кадилак?Зенво?Астън Мартин Valkyrie, Мерцедес Проект 1? Ултимат Айро? NextEV NIO EP9? Koenigsegg? Weineck Cobra? Hennessey? Хайде стига сте писали глупости, да не говорим че има тунери като РЕВО, АБТ, Мансрой, 9ff. Брабус и купища други, които могат да ти направят тунинг на автомобила. Дори има пазар за турбини, интеркулери, софтуер и т.н. дори у нас има доста гаражни майстори които могат та ти направят колата 1000к.с. за 10-20 хиляди лева.
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Да сигурно сигурно заради вредните емисии и данъците дори Ферари и Ламборгини или Додж в Америка които не са от най-екологичните нямат ДВГ модели с 1000 коня доколкото знам
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    Знаеш ли защо е това? Има един куп ограничения налагани върху производителя и клиента на такъв автомобил. Не напразно изчезнаха 12, цилиндровите, после 10 цилиндровите а скоро и 8 цилиндровите мотори. Като се започне от изискванията за вредни емисии и стигнем до огромните данъци върху такива автомобили. В мига когато започнат да действота такива данъци за конски сили и върху електромобилите, а това ще се случи, тогава ще видиш как набързо хората ще се насочат към такива със 100-150к.с.
  • #5
    До 3 ( преди 2 години )
    Да кажеш че опира до конски сили и въртящ момент а не задвижване а все едно да кажеш че 1 евро е 1.95лева и да го обявиш за прозрение всеки го знае но ДВГ модел с 1000 коня едно че няма серийно друго че и преработени не се знае колко струват при положение че и серийния мощен Р8 е 200хил евро
fallback
Последни