fallback

Защо електромобилът невинаги е по-изгоден от модел с ДВГ

Дори поскъпването на бензина не намалява разликите в цените на различното задвижване

Цените на бензина достигна рекордно високи нива и собствениците на електромобили започват да се чувстват доста самодоволни относно покупката си. Техните колеги с превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ) понасят сериозен удар по джоба си, докато зареждат, но все още спестяват пари като цяло в сравнение с притежателите на електромобили.

Това излиза от проучване на Fox Business на един от най-големите пазари в света - американския. В Калифорния, например, средната цена на бензина достигна 5,57 долара за галон през втората седмица на март. Средната стойност за САЩ е 4,325 долара, докато цената на електроенергията си остава същата, поне в повечето щати.

Какво показват изчисленията? Станция за бързо зареждане от ниво 3 пълни батерията на електромобил до 80% за 18-40 минути, като Electrify America таксува енергията на 43 цента на кВт/ч (31 цента при абонамент, който струва 4 долара месечно.

Това е добрият вариант, но повечето хора използват 240-волтово зареждане от ниво 2, което отнема 8 часа за пълнене на изтощена батерия. Тези зарядни станции са намират в домове и офис-сгради.

В момента най-евтиният Ford Mustang Mach E в САЩ се продава за 44 995 долара, но федерален данъчен кредит от 7 500 долара намалява тази цена до 37 495 долара. Най-добрият възможен пробег, който превозното средство може да постигне, е 400 км, като при годишен пробег от 25 000 км цената ще бъде само 650 долара при зареждане у дома. При използване на бързо зарядно, сумата скача на 1500 долара - 31 цента на кВт/ч плюс 48 долара годишен абонамент.

Ford предлага и хибриден модел със същите размери - Escape Hybrid, който струва 32 780 долара. При него разходът е 6,9 л/100 км, като дори при най-скъпия бензин годишните разходи за гориво ще бъдат 2050 долара. Стандартната версия на Escape с изцяло бензинов двигател харчи малко повече - 7,8 л/100 км, което означава 2800 долара на година при същия пробег от 25 000 км

Пресметнато при електромобила има цена от 37 495 долара плюс разходи за ток от 650 долара, което прави 38 145 долара. За хибрида сумата е 34 830 долара (32 780 плюс 2050 долара), а за бензиновия модел - 30 555 долара (27 755 плюс 2800 долара).

Разбира се, това е само пример, но за човек, който кара прави около 25 000 км всяка година, разликата може да не бъде достатъчно, за да оправдае първоначалните разходи за притежаване на електрическо превозно средство. В крайна сметка обаче всичко опира до това откъде потребителят иска да спести пари - от горивото (електроенергията), от дилъра или от времето, прекарано на бензиновата колонка (зарядната станция).

fallback
  • #7
    Да бе да ( преди 2 години )
    Повечето хора използвали 240 волтово зареждане. А откъде са взели 240 волта в САЩ.
  • #6
    Абе ( преди 2 години )
    Не трябваше ли пазара да реши тая дилема?
  • #5
    Пропов ( преди 2 години )
    И да смяташ и да не смяташ, електрокарите към момента са за богаташите да се фукат. Нито спестяваш с тях, нито свобода имаш както с бензина. В Германия почти всеки, като го попитам за Електеокар и казва - А остави ги тия, богатите да се показват с тях, аз ще карам ДВГ до последно. А германците са сметкаджии отвсякъде, обаче не си дават кефа и удобството.
  • #4
    TSLA ( преди 2 години )
    #1 успех с петролния сондаж в двора, обаче имай предвид, че за частна рафинерия заем с/у ипотека няма да ти стигне ;) После и лиценз на частно лице... не знам. Ама щом те влече...
  • #3
    TSLA ( преди 2 години )
    Видеото на колегата Дани се казва "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" и сравнението е на 5-годишна база спрямо Супърб 2.0 ТДИ, който след 5 години притежание излиза с над 30 бона повече от Теслата. Всичко е изчислено и показано в таблици до лев.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Пешо, вместо да преписвате саттии за Америка, които така и ли иначе не са валидни тук направете една такава за България. Размърдайте си малко задниците, разровете нарпавете някое проучване, не е толкова трудно, да не говорим че не се изискват и кой знае какви умения
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Той никога не е изгоден. Още повече сега с тези цени на тока. Като сложим и това, че са двойно по-чупливи и некачествени от двг, че подръжката им е двойна, като сложим и че са много по-скъпи, че не са хич екологични. Като сложим и това че почти цяла Европа се отказа от пълното преминаване към електрички и че намалянето на колите с двг ще е супер бавно. Просто няма смисъл от тролеи.
fallback
Последни