fallback

Audi представи електрическо комби с 469 к.с.

A6 e-tron Avant Concept ще се превърне в сериен модел през 2024 г. (ВИДЕО)

Германският производител Audi разкри концепцията си A6 Avant e-tron. Това е електрическо комби, базирано на друг концептуален модел на марката - A6 Sportback e-tron, който беше показана на автомобилното изложение в Шанхай през 2021 г. От компанията са категорични, че комбито ще се превърне в сериен модел, като това ще стане през 2024 г.

В Инголщад винаги са имали слабост към забележителните комбита и концепцията A6 Avant e-tron се възползва максимално от натрупания опит през годините. Предната част на модела е сравнително позната, тъй като повтаря тази на A6 Sportback e-tron. Решетката е малко по-различна, като запазва характерния за моделите e-tron вид, но добавя и доза агресия. За това помагат и 22-цоловите джанти и широките арки на калниците.

Размерите на A6 Avant e-tron са дължина от 4960 мм, широчина - 1960 мм и височина 1440 мм. Подобно на останалите модели от семейството, комбито също получава камери, заменящи традиционните огледала, както и същите адаптивни LED светлини, представени при миналогодишната концепция A6 Sportback. За тях Audi обещава да се превърнат в най-тънките фарове, пуснати в серийно производство.

Като цяло, дизайнерите на Audi обръщат особено внимание на аеродинамичните характеристики на модела - нещо, което беше подчертано още с A6 Sportback e-tron Concept. То имаше коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,22, докато този на концептуалното комби е малко по-нисък - 0,24, но пък той е същият като на серийното e-tron GT.

От Audi са категорични, че електромобилът е готов за серийно производство, което ще стартира през 2024 г. Някои от аспектите на A6 e-tron засега остават загадка, като например как ще изглежда интериорът и колко голямо ще бъде вътрешното пространство. Предстои да бъдат обявени и техническите характеристики на серийния вариант, но за концепцията е известно, че разчита на две електромотора със съвкупна мощност от 469 к.с.

Още снимки на електрическото комби на Audi - вижте в галерията:

Известно е обаче, електрическото комби ще се предлага в няколко варианта. Базовият ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди, докато топ-версиите ще правят също за под 4 секунди. Серийният модел ще се предлага с различни батерии, като най-мощната (100 кВт/ч) ще има капацитет на зареждане от 270 кВт и ще осигурява пробег от 700 км. За сравнение, сегашните електромобил на Audi изминават максимум 400 км с едно зареждане.

Концепциите A6 e-tron Sportback и Avant са първите автомобили, проектирани платформата PPE (Premium Platform Electric) на Audi. Тя е разработена съвместно с Porsche, като на нея ще бъде изграден и следващия Macan. Първият сериен автомобил на PPE обаче ще бъде Q6 e-tron, което ще дебютира през 2023 г. Основното предимство на платформата е, че тя стана както за SUV, така и за електромобили с малък пътен просвет, а A6 Sportback и A6 Avant са точно такива.

Снимки и видео: Audi

fallback
  • #7
    Боб ( преди 2 години )
    Претоплени манджи с визия на Пежо.Царете на катафалките и ремонтите.
  • #6
    хм ( преди 2 години )
    А как се реализира идеята за икономия с кола от 500к.с.?Ако се цели икономия - ел.кола с 50-на к.с. Всичко друго е ала-бала.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако понастигнат Телса откъм задвижване и запазят хардуерните бутони в интериора (както вече обещаха), ще имат играч, труден за побеждаване. Мерцедес и БМВ вече си представиха играчите и знаем, че са леко куци. БМВ залагат на хибридни платформи, което ги прави тежки и ограничава мястото, а Мерцедес залитнаха към пълна липса на физическо управление. И въпреки специализираните платформи, пак са необяснимо тежки и нискоефективни.
  • #4
    VAYK ( преди 2 години )
    Като го пуснат ще видим, има бая време до 2024г.! Аман от мечти за бъдещето, а настоящето.....коли с пробег на Меган е-тех:)))
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2: Щото всички бензинови аудита са над 469 коня нали?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Още на концепция са слаба работа, няма и 500 коня с ускорение по-бавно от бензиновите модели на много по-скъпа цена. Не знам на какво разчитат, за да накарат някой да слезе от бензиновото audi и да се качи на по-бавен и по-скъп електромобил? Поне има напредък в аеродинамиката и ефективността, което е добър знак, защото това е по-трудната част. Коне лесно се добавят на електромобил.
  • #1
    AUDI ( преди 2 години )
    и нищо друго.
fallback
Последни