fallback

Напук на кризата: BMW отчете най-голямата печалба в историята

Компанията счупи и рекордите за инвестиции в развойна дейност и за разпределен дивидент

Въпреки недостига на микрочипове, Covid-рестрикциите и растящите цени на суровините, германската BMW Group ще запише 2021 като най-добрата година в историята си - поне що се отнася до финансовата страна. Производителят на премиум автомобили от Мюнхен отчете рекордни годишни приходи от 111.2 милиарда евро, с 12% повече от 2020.     Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципзе ще зарадва акционерите с най-големия дивидент в историята      Нетната печалба е 12.46 милиарда евро - също най-добро постижение за всички времена. За сравнение миналата година печалбата бе едва 3.9 милиарда евро. Маржът преди данъчно облагане е скочил от 5.3% преди година до 14.4% сега - един от най-високите показатели за индустрията като цяло.

Затруднените доставки заради кризата с микрочиповете са лишили компанията от значителни приходи, но на практика са повишили нормата на печалба, тъй като BMW е произвеждала приоритетно по-скъпите и доходни модели. Допълнителен ефект в размер на около милиард евро е дошъл от преразглежданено на провизиите, заделени около приключилите вече антитръстови разследвания на Европейската комисия.               След отличната година бордът на директорите предлага да се разпредели дивидент от 5.80 eвро на обикновена акция - близо пет пъти повече от миналогодишния. Печалбата на акция (Еarnings per Share) е 18.77 евро. За сравнение при Tesla този показател е 4.90 долара за 2021 година (4.46 eвро).

Баварската компания бе засегната от недостига на микрочипове сравнително по-слабо от конкурентите си, но въпреки това трябваше сериозно да ограничи някои производства през втората част на годината. Въпреки това доставените автомобили са 2 521 514 бройки, или с 8.4% повече спрямо 2020 година. От тях 2.214 милиона се падат на марката BMW, 302 хиляди - на MINI, и рекордните 5586 - на Rolls-Royce.              С 13% се е увеличил броят на продадените електрифицирани модели, до общо 328 хиляди. Към това трябва да се добавят и 194 261 продадени мотоциклета от поделението BMW Motorrad - 14% ръст на годишна база.

Компанията отчита още един рекорд през 2021: за най-големи разходи за изследователска и развойна дейност. Те достигат 6.3 милиарда евро, с около милиард повече на годишна база.

 

fallback
  • #7
    до 6 ( преди 2 години )
    Не знам за твоите БМБ, но фирмата BMW е световен лидер в автомобило-, и мотоциклето-строенето и както се вижда от финансовите резултати се справят доста добре!
  • #6
    до 4 ( преди 2 години )
    така е, измислени са. И рекордният дивидент, който ще платят, е всъщност от захарен памук. Като главите на някои
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да се чудиш кой ги купува тия грозотии? Къде са реализирани тия продажби? Сигурно в Китай и тука в източна Европа. Защото на Запад и в САЩ БМБ е рядко срещана кола. Не ги купуват изобщо.
  • #4
    TGS ( преди 2 години )
    До 1 и 2... Що си мислите, че каквото е в България, такова е и в света?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че има и разумни хора като вас, да вървят и продажбите на койота торола '98 и хлопел астра '01
  • #2
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Комплексари, не балъци
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато има балъци така ще е....
fallback
Последни