fallback

Nissan представи най-икономичния Qashqai

Във версията е-Power ДВГ работи като генератор на електричество

Когато бе представен в началото на миналата година, новият Nissan Qashqai бе лансиран на европейския пазар без дизелови двигатели, а само с един бензинов турбо мотор с две версии на мощността. Тогава, японската компания обяви нов тип хибридна система, която да бъде внедрена в модела тази година. И това стана официален факт днес.

Новият Qashqai E-Power, който ще бъде по автомобилните дилърства през лятото, е първият модел на марката в Европа, който получава иновативната хибридна система, в която бензиновият двигател не задвижва колелата, а служи единствено като агрегат, произвеждащ електричество.

Системата за пръв път бе лансирана в модела Note E-Power, който се предлага само за японския пазар. В случая на кросоувъра, обаче, 1,2-литровият ДВГ при хечбека е заменен от по-голям 1,5-литров, който сам по себе си разполага с мощност от 156 к.с.

Електричеството, генерирано от конвенционалния двигател, служи за задвижването на електромотор с мощност от 190 конски сили, който предава тягата към предните колела. Електрическият агрегат е сходен като размер и мощност с тези, които се използват при настоящите електромобили на японския автомобилен производител.

Електрическата енергия, генерирана от бензиновия двигател, може да бъде трансферирана чрез инвертор до блока с батерии, електромотора или и към двете направления, според условията на шофиране. На теория, тази система позволява на ДВГ да работи на оптимални обороти и с най-добрата компресия, което води до увеличена ефективност и по-ниски СО2 емисии.

От Nissan твърдят, че новата им система ще ви накара да се чувствате все едно управлявате електромобил - с незабавния максимален въртящ момент и линейно ускорение, макар и смесени със звука на трицилиндровия бензинов агрегат. Който пък, според компанията, работи изключително тихо и плавно.

Компанията е разработила специална система, наречена Linear Tune, която наблюдава бензиновия двигател и прогресивно увеличава оборотите му, за да посрещне нуждата от енергия на електромотора. По този начин японците ще се опита да елиминират неприятното усещане, което водачите имат при шофиране на хибридни или оборудвани с CVT-трансмисии автомобили, където рязкото вдигане на оборотите невинаги съвпада с увеличаване на ускорението и скоростта.

Повече снимки на Nissan Qashqai E-Power вижте в галерията:

fallback
  • #8
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    До #1. Прав си човече! Добре забравено технологии в ново "облекло" Как не са се сетили обаче, че по едно динамо в краката на пътниците (да не скучаят) ще направи автомобила да не използва никакво гориво. По този начин ще насърчават физическата кондиция на хората. Грешка! На робите.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно е сигурно - колата няма да може да поддържа 190 к.с. за повече от няколко секунди, т.е. подвеждащо е да се твърди, че разполага с такава мощност. Други марки, като Порше и БМВ, предлагат временно увеличение на мощността при електромобилите си, и то с доста, но цитират ниската, постоянна мощност, а не временната.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    3, печелиш награда за най-безсмислено сравнение. Едното го правиш в гаража, докато спиш, а другото ти трябва на пътя, на място, веднага. Ясно е, че има малко буферче и че повечето хора никога не използват пълната мощност на колата, да не говорим постоянно. Но при едно по-спортно изкачване на някой проход, да речем, мощността може да се окаже ограничена.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Е че и i3 е така. От вече колко - 4 или 5 години?
  • #4
    ! ( преди 2 години )
    Това е най-смисления "хибрид" към момента. Ще видим какви ще са отзивите от реалната употреба...
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    И какво странно виждаш в това? Тесла има 1000 коня, но може да се зарежда и от домашен контакт 3,7 kW. В случая този бензинов двигател служи само за задвижване на генератора, който зарежда батерията. Тези 190 коня могат да се ползват и ако бензиновия двигател е изключен за кратко.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    156 к.с. захранват 190 к.с. Браво, японски инженере, браво гений мой малък!
  • #1
    Браво! ( преди 2 години )
    Очаквам и следващи "Електрически автомобили", съответно на дърва, въглища, пелети и въобще кой, каквото намери!
fallback
Последни