fallback

Трябва ли да се притеснявате, ако тече вода от ауспуха?

В някои от случаите това може да подсказва за сериозен проблем

Изпускателната система е предназначена да извежда продуктите, образувани от горенето на двигателя на автомобила, като обикновено от нея излиза безцветен дим. Понякога обаче се появява и вода и това притеснява много шофьори. Какво се случва и какво означава това? На тези въпроси отговарят експертите от Mechanicbase.

Наличие на конденз

Според един от законите на на физиката, колкото по-ниска е температурата на въздуха, толкова по-малко влага може да побере. По тази причина бутилките със студена вода, например, се покриват с капчици влага в жегата. През зимата, напротив, влагата се утаява не отвън, а вътре в охлаждащите повърхности, сред които е и тръбата на изпускателната система.

Водната пара е един от продуктите на горенето, което не зависи особено от качеството на бензина. Освен това, по време на сняг или дъжд, количеството конденз ще бъде по-голямо. В студения сезон това физическо явление не трябва да ви притеснява, ако водата изчезне доста бързо. Проблем обаче може да е по-сериозен, ако карате на кратки разстояния и изпускателната система няма време да загрее правилно, за да изпари целия конденз.

Повредена гарнитура на главата на блока на цилиндрите

Това вече е истински проблем, защото когато уплътнението се повреди или изгори, антифризът започва да влиза в цилиндрите. Основният симптом ще бъде бял дим от изпускателната тръба (дори през лятото), сладникава миризма на етиленгликол и намаляващо ниво на антифриз в системата. Ако подозирате проблем с уплътнение, трябва възможно най-бързо да посетите сервиз и да го отстраните.

Дефект на охладителната система на EGR

EGR е система за рециркулация на отработените газове, която се използва в редица нови автомобили, особено тези с дизелови двигатели. Нейният основен елемент е клапан, който регулира потока на отработените газове във всмукателния колектор, като работи при повишени температури. Клапанът разчита на система за принудително охлаждане, която е част от цялостната система за охлаждане на двигателя.

Поради температурната разлика на това място може да се образува пукнатина в охладителната система и антифризът ще започне да тече в изпускателната система. Така че, ако времето е топло и ауспухът тече, докато няма бял дим - помиришете течността. Сладката миризма на антифриз може да показва проблем, ако имате EGR, разбира се.

fallback
  • #9
    д ( преди 2 години )
    правиш две дупки по 4 мм на задното гърне отпред и отзад и спиш спокоен
  • #8
    chtisto77 ( преди 2 години )
    ВСИЧИ КОЛИ НА ГАЗ им тече ВОДА ОТ АУСПУХА.Не може да тече охладителна течност през ауспуха, защото от температурата на газовете веднага ще се изпари.
  • #7
    до obserever ( преди 2 години )
    "не може антифриз да попадне в цилиндъра поради високото налягане в илндъра при дизела е 20 атмосфери докато в охладителната система е 3-4бара."Това при нагнетяване, а при "всмукване" и "изпускане" колко е?
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    много е притеснително когато излиза вода като отидете в сервиза и ще ви кажат двигател за смянаhttps://youtu.be/K9W0MtwrK98 има специални диагностични уреди което показва наличието на охладителна течност в изпускателната система поставят се на разширителния съд и на изхода на ауспуха
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви керамични ауспуси сънуваш бе инженере :)Като опреш колата в нещо, тоя керамичен ауспух, рязко ще спре да е вечен. Да не говорим колко ще струва някакво такова сложно изделие, въобще ако може да се произведе, защото не си преставям как ще може да направиш заварка между керамично гърне и керамична тръба, а е невъзможно да се отлее цялото.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не правят керамични ауспуси, защото няма да ги купиш :)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    При мен постоянно тече вода, може би 10 литра на 100 км изтича.
  • #2
    obserever ( преди 2 години )
    Водата от ауспуха е нормално явление Горивото е въглеводород при окисляване водорода дава водни пари а въглерода диоксид а двете общо -въглена киселина която постепенно разяжда ауспуха отвърте.след затопляне на цялата машина кондензът изчезва.Защо не направят керачамични ауспуси ще бъдат вечни , но не им оттърва.
  • #1
    obserever ( преди 2 години )
    не може антифриз да попадне в цилиндъра поради високото налягане в илндъра при дизела е 20 атмосфери докато в охладителната система е 3-4бара.Става следното газовете от цилиндъра надуват охладителната сиситема и ако има някъде пуквне по маркучите губи антифриз .освен това надува капачката на радиатора .диагностиката е лесна -пълни се догоре охладителната течност сваля се капачката и се пуска двигателя ако от гърлото н капачката започнат да излизат мехури или да прелива течност това е повредата
fallback
Последни