Изпускателната система е предназначена да извежда продуктите, образувани от горенето на двигателя на автомобила, като обикновено от нея излиза безцветен дим. Понякога обаче се появява и вода и това притеснява много шофьори. Какво се случва и какво означава това? На тези въпроси отговарят експертите от Mechanicbase.
Наличие на конденз
Според един от законите на на физиката, колкото по-ниска е температурата на въздуха, толкова по-малко влага може да побере. По тази причина бутилките със студена вода, например, се покриват с капчици влага в жегата. През зимата, напротив, влагата се утаява не отвън, а вътре в охлаждащите повърхности, сред които е и тръбата на изпускателната система.
Водната пара е един от продуктите на горенето, което не зависи особено от качеството на бензина. Освен това, по време на сняг или дъжд, количеството конденз ще бъде по-голямо. В студения сезон това физическо явление не трябва да ви притеснява, ако водата изчезне доста бързо. Проблем обаче може да е по-сериозен, ако карате на кратки разстояния и изпускателната система няма време да загрее правилно, за да изпари целия конденз.
Повредена гарнитура на главата на блока на цилиндрите
Това вече е истински проблем, защото когато уплътнението се повреди или изгори, антифризът започва да влиза в цилиндрите. Основният симптом ще бъде бял дим от изпускателната тръба (дори през лятото), сладникава миризма на етиленгликол и намаляващо ниво на антифриз в системата. Ако подозирате проблем с уплътнение, трябва възможно най-бързо да посетите сервиз и да го отстраните.
Дефект на охладителната система на EGR
EGR е система за рециркулация на отработените газове, която се използва в редица нови автомобили, особено тези с дизелови двигатели. Нейният основен елемент е клапан, който регулира потока на отработените газове във всмукателния колектор, като работи при повишени температури. Клапанът разчита на система за принудително охлаждане, която е част от цялостната система за охлаждане на двигателя.
Поради температурната разлика на това място може да се образува пукнатина в охладителната система и антифризът ще започне да тече в изпускателната система. Така че, ако времето е топло и ауспухът тече, докато няма бял дим - помиришете течността. Сладката миризма на антифриз може да показва проблем, ако имате EGR, разбира се.