fallback

Nissan представи хибриден Juke

Кросоувърът обещава до 20% по-малкък разход и по-ниски емисии

Nissan представи нова хибридна версия на популярния компактен кросоувър Juke. Електрифицираната машина обещава до 20% намаляване на разхода и вредните емисии (в комбиниран цикъл), като същевременно ще предлага подобрени динамични характеристики, благодарение на помощта от електромотора.

Хибридната задвижваща система на Juke е дело на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Тя се състои от 1,6-литров бензинов двигател с мощност от 94 к.с. и въртящ момент от 148 Нм, комбиниран с електромотор с 49 к.с. и 205 Нм. Стартер/алтернатора с мощност 15 kW, инвертора, 1,2-киловатчасовата батерия с водно охлаждане и скоростната кутия са доставени от Renault.

Nissan обяснява в прес-информацията си, че за "намаляване на триенето, тази скоростна кутия използва т. нар. dog clutch компоненти, вместо конвенционални синхронизиращи пръстени за превключване на 4-те скорости "ICE" (на ДВГ) и 2-те скорости за EV режимите". Освен това, за да намали допълнително триенето, скоростната кутия не използва съединител.

Всяко стартиране на автомобила е в електрически режим, а двата електромотора работят в комбинация, за да синхронизират предавките, което обещава по-плавно и отзивчиво ускорение.  Водачът има на разположение три предефинирани режима на задвижване - Eco, Normal и Sport, които влияят различно на волана, педала на газта, регенеративното спиране и т.н.

Както и електрическия Leaf, Nissan Juke Hybrid разполага с технологията e-Pedal. Това позволява на водача да контролира ускорението и намаляването само с педала на газта. Така, при вдигане на крака от педала, машината намалява до скорост от 5 км/ч, а спирачка се натиска само за окончателно спиране на автомобила.

Японският производител е направил и някои модификации по купето на кросоувъра, за да оптимизира аеродинамичната ефективност. Така например, челната решетка е с по-малка открита повърхност, като има възможност за пълното й затваряне, а под предната броня има промени, позволяващи по-добро преминаване на въздушния поток.

Сред останалите оптимизации са нов дизайн на задния спойлер, променени спойлери пред предните колела, както и специален покриващ елемент на задния мост с аеродинамична форма. Налични са нов модел 17-инчови джанти (ще се предлагат и за конвенционалния модела), както и 19-инчови аеродинамични колела като на електрическия кросоувър Nissan Ariya. Батерията е "изяла" 68 литра от багажния обем, който вече е 354 л.

Повече снимки на Nissan Juke Hybrid вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Това си е 1:1 системата която Рено използва в Каптюр. 140 к.с. сумарна мощност. Интересно защо японците са я предпочели пред E-Power-а си. Иначе тази хибридна система е много добра и харчи малко (4.5 л. /100 км при Клио/Каптюр по спомени).
fallback
Последни