fallback

Stellantis дава 1.9 милиарда евро бонус на работниците си

Новата група надмина очакванията за печалба през първата си пълна година на пазара

Новата група Stellantis подобри собствените си прогнози за печалба през първата година от съществуването си, стана явно от официално комюнике. Веднага след него акциите на концерна, създаден от сливането на PSA и FCA, поскъпнаха с 6.5%. Компанията обеща да разпредели и рекорден бонус между служителите си.             

Ръководената от Карлос Тавареш група отчете 11.8% марж на печалбата за изминалата година, доста над фиксираната цел от 10% (през 2020 усреднената печалба на PSA и FCA бе едва 6.9%). Основен принос за това имат реализираните синергии между отделните доскоро компании, които са спестили около 3.2 милиарда евро разходи, както и северноамериканското поделение на бизнеса. "Резултатите доказват, че ние изпълняваме обещанията си", коментира Тавареш. Само след няколко дни той ще представи и новия стратегически план за следващите пет години, в който основен приоритет е активизация на китайския бизнес на групата. Това и растящите цени на суровините са главните предизвикателства пред компанията. Според анализаторите тя не е особено уязвима от очакваните санкции срещу Русия.    

Най-доходният бизнес на Stellantis е в Северна Америка, където продажбите на Jeeр и Ram са донесли марж от 16.3% - рекорд в историята.

До момента Тавареш е оповестил 30 милиарда евро инвестиции в електрификация, създал е стратегически съюзи с Amazon и Foxconn, и е представил планове за пет нови завода за батерии с контролиращо участие на групата.

Мениджмънтът на Stellantis обяви също, че ще изплати 1.9 милиарда евро бонуси на служителите си на базата на резултатите за 2021. Това е със 70% повече, отколкото през 2020.

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Стелантис има скромните 76 милиарда долара дълг, НО никаква идея какво става. Гениална стратегия!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Въз основа на последното финансово оповестяване, Volkswagen Ag Repstg има общ дълг от 205,86 B. Това е много по-високо от това на потребителския цикличен сектор и с 206,6% по-високо от това на индустрията на автомобилните производители. Общият дълг за всички акции на САЩ е значително по-нисък от този на фирмата.Volkswagen Ag Repstg е класиран на първо място в категорията на общия дълг сред свързаните компании.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно никога няма да загреете какво значи КПД, какво значи по-качествена технология и експлотационни разходи. Щом дори на тия леваци ръкопляскате, няма начин. Стелантис, Форд, ГМ, Тойота и БМВ ще са първите фалирали. Всъщност от старите само Волксваген има миниален шанс.
  • #7
    До 4 ( преди 2 години )
    И каква е глобалната печеливша стратегия?Да закриват производства, да уволняват работници и да вдигат цените. Колко време мислиш, че ще работи тази стратегия и дали тази стратегия е устойчива?Погледни какво прави Тесла от години. Точно обратното. Имат много по-големи печалби, но вместо да ги раздадат като бонуси на ръководството и дивиденти на инвеститорите, реинвестират тези печалби в нови заводи, наемане на работници и иновации и иновативно производство, което увеличава печалбите.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Впечатляващи резултати, евала на тоз човек колко бързо се справя с повдигането на одавна закъсали фирми.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия били имали печеливша "стратегия" ?! Олеле, то и Нокиа имаха "печеливша стратегия"!
  • #4
    До 1 ( преди 2 години )
    Добрютро, комунистчета. По принцип има разлика в квалификацията, за да завиваш гайки и да правиш глобална печеливша стратегия. Всеки може първото, малко могат второто. Така че свиквайте
  • #3
    D1 ( преди 2 години )
    Абсолютно вярно. Бонусите ще бъдат раздадени предимно на мениджърите и директорите. На работниците които реално произвеждат автомобилите ще бъде раздадена по една допълнителна заплата.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия произвеждат баклюци.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    1 милиард бонуси ще бъдат разпределени за ръководството между 20 човека, а останалите 900 милиона ще бъдат разпределени между стотиците хиляди служители. Нищо ново под слънцето.
fallback
Последни