fallback

Ford представи най-бруталния Ranger

Raptor дебютира с бензинов V6, дизелът остава като опция

Ford представи "напомпания" Ranger Raptor в Европа през лятото на 2018 година, а вече от компанията са готови с новото поколение на модела, което следва дебюта на конвенционалния пикап от миналата есен. Голямата новост е, че машината, която е с повишени оф-роуд способности и по-специално окачване, вече ще се предлага и с бензинов турбомотор, освен с дизелов.

Новият агрегат за Raptor е 3-литров туинтурбо V6 EcoBoost, познат от всъдехода Explorer ST. В случая на пикапа, обаче, агрегатът няма да разполага с 400-те "коня" на американския SUV, а с 288 к.с. и 491 Нм. Но цифрите са по-сериозни отколкото при досегашния дизелов вариант, който имаше 213 конски сили и макар и малко повече нютони - 500.

Като споменахме дизел, познатият двулитров битурбо EcoBlue ще продължава да се предлага и за новия модел. Но ако все пак заложите на бензина, ще може да разчитате на анти-лаг технология, адаптирана от суперколата GT и "горещия" хечбек Focus ST. Системата кара двойката турбини да се въртят до три секунди, ако решите да настъпите газта скоро след като сте отдръпнали крака си от педала.

Както и при досегашния модел, тягата ще се предава към колелата през 10-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижването ще е постоянно на четирите колела, с електронно контролирана двустепенна раздатка. Предният и задният диференциал са с блокажи, а в допълнение има 7 предефинирани задвижващи режима - Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts и Baja.

Както може да се очаква от върхови за гамата на Ranger модел, Raptor е получил по-кораво окачване за по-добри способности извън пътя. Пикапът е със специални усилени алуминиеви носачи и рамена, както и с 2,5-инчови амортисьори Fox с външни резервоари за маслото. Последните са и с намалено наполовина триене спрямо предходния модел.

Както и досега, ходът на окачването при Ford Ranger Raptor е по-голям, отколкото при конвенционалния модел. Налична е и специална система Trail Control, която представлява оф-роуд куриз контрол и работи при скорост до 32 км/ч. Инженерите на компанията са усилили някои точки от шасито, С-колонката, товарния отсек и др.

Що се отнася до дизайна, той е доста мускулест и по-агресивен от този на конвенционалния пикап. Под масивните колесни арки стоят 17-инчови джанти, "обути" с гуми за всякакви терени. Налична е и спортна изпускателна система, с променливи настройки на звука на двигателя. В интериора акцент са спортните седалки, перцата на волана, както и дигиталния 12,4-инчво дисплей на арматурното табло и портертно ориентираната мултимедия с 12-инчов екран.

Повече снимки на Ford Ranger Raptor вижте в галерията:

Доставките на новия Ranger Raptor с бензинов двигател ще започнат в края на лятото, а дизеловата версия ще може да бъде поръчвана от началото на следващата година. Все още не са ясни цените на новия модел, но ще припомним, че настоящият мускулест пикап се предлага у нас на цена от около 124 000 лева.

fallback
  • #5
    Jj ( преди 1 година )
    До Hilux ти въобще доближавал ли си се до двата модела или така колкото да кажем нещо?
  • #4
    Hilux ( преди 2 години )
    Като стигне Hilux по способности извън пътя, може и да се замисля...
  • #3
    Мото-баламото ( преди 2 години )
    Дакто го докара в БГ, ще пуснат следващия модел! А и нещо цената се (почти) удвоява по пътя от Германия до нас ...
  • #2
    Йеееееа.... ( преди 2 години )
    Дзвер...!!!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Супер.
fallback
Последни