fallback

Какво да направите, ако свещите на автомобила са "мокри" и колата не пали?

Пробвайте някои от тези изпитани методи, за които ще ви разкажем

Много собственици на автомобили се сблъскат с трудности при стартиране на двигателя, а и често пъти няма очевидни признаци на повреда на важни възли. Внезапна повреда и невъзможност за стартиране на двигателя може да се случи, както при топъл двигател, така и при студен. Често това е причинено от проблем с намокрянето на запалителните свещи с гориво. Сега ви разказваме защо възниква такава неприятност и как да действате, ако има проблеми със стартирането на двигателя с вътрешно горене.

Признаци за мокри свещи

В топлия период неприятностите са много по-рядко срещани, отколкото през студеното време. Ето защо собствениците на автомобили често се обръщат към сервизите през зимата при мразовито време. Признаците за мокри свещи могат да са няколко, като най-основните са:

Коляновият вал се върти от стартера, но двигателят не стартира;

Има силна миризма на гориво от изпускателната тръба при опит за палене;

След изваждането на свещите се установяват тъмни сажди, както и следи от бензин по електродите.

Важно е да се отбележи, че проблемът засяга както остарелите карбураторни двигатели, така и мотори с по-модерните системи за впръскване. Във втория случай това се случва много по-рядко. 

Причини и предразполагащи фактори, които причиняват проблема

Ако степента на разреждане достигне 40-60% и навън е студено, батерията просто не може да даде оптимална мощност за правилната работа на стартера и други компоненти на системата за запалване. На фона на подобни процеси бензинът е в цилиндрите, но не се възпламенява и мокри свещите;

Проблемите засягат както свещите, така и кабелите. Износените и остарели свещи имат неравномерен луфт, повреда по корпуса и по самите електроди. Те не са в състояние да генерират висококачествена искра или изобщо престават да бъдат подходящи за работа.

Що се отнася до проводниците за високо напрежение, съществува риск от тяхното прекъсване или деформация в контактите. В процеса на диагностика трябва да се обърне внимание и на другите конструктивни компоненти от системата за запалване.

Нискокачественото гориво също може да е една от причините. Особено през студения сезон се налагат специални изисквания към качеството на горивото. Колкото по-ниско е, толкова по-трудно е двигателят да стартира. Освен това, през периода на замръзване, в резервоара се натрупва конденз, който впоследствие също се озовава в бензина. Под влияние на тези фактори искрата от свещите може да е наред, но горивото не се възпламенява достатъчно добре.

Действия на водача

Ако попаднете в такава неприятна ситуация и установите, че свещите са мокри, трябва да пробвате няколко доказани метода за решаване на проблема. Някои собственици на автомобили се опитват да стартират двигателя с вътрешно горене чрез т.нар. прочистване на цилиндрите. Това може да ви позволи да решите проблема, без да премахвате свещите. Говорим за инженкционен двигател. Необходимо е да натиснете педала на газта докрай, след това да завъртите коляновия вал за 5-7 секунди и да освободите педала. В някои случаи такива манипулации стимулират правилното стартиране.

Ако двигателят не стартира, трябва да се прибегне до "ръчен труд". За да направите това, свещите се развиват и почистват от сажди с фина телена четка с метални влакна (ако липсва, можете да направите с обикновена четка за зъби). Ако се използва металната четка, трябва да се внимава да не се прилага твърде голяма сила, за да не се повредят частите.

Сушенето на свещите се извършва със сешоар или със запалка. След приключване на такива манипулации ще бъде полезно да се премери разстоянието между електродите с луфтомер и едва след това да се монтират. Ако всичко е направено правилно, двигателят трябва да стартира без проблеми. Но преди това двигателят трябва да се завърти от стартера за няколко секунди с извадени свещи. Чак след това свещите могат да бъдат завинтени на място и да опитате да стартирате двигателя отново.

Ако имате нов комплект свещи обаче, е по-добре е да не прибягвате до такива манипулации, а просто да ги смените. Всъщност по време на въпросното почистване експлоатационният живот на свещите бързо намалява, луфтовете се нарушават и могат да възникнат проблеми в бъдеще. Също така трябва да се има предвид, че евтините свещи е препоръчително да се сменят след 15-25 хиляди километра, независимо от това как изглеждат и в какво състояние са.

Ако проблемът с намокрянето се наблюдава при нови или внимателно почистени свещи, причината трябва да се търси другаде. Трябва да се извърши цялостна диагностика на захранващия блок, запалителната система, инжекторите, запалителната бобина, сензора на Хол и други важни компоненти, отговорни за правилното стартиране на двигателя.

Що се отнася до превенцията, за да се предотвратят такива неизправности, дължащи се на образуване на нагар по свещите, се препоръчва периодично да се кара на по-високи високи обороти и така да се преодоляват около 30-ина км. Това е задължително условие, поне веднъж месечно, при работа с автомобила само в градски режим.

fallback
  • #13
    Хейтър ( преди 2 години )
    Изключително полезна статия за автомобили излезли от експлоатацията преди десетилетие
  • #12
    Японеца ( преди 2 години )
    Италианки и германки се давят винаги! Не могат да го глътнат бензина!
  • #11
    Българина ( преди 2 години )
    В статията става въпрос за т.н. 'задавяне' на автомобила. Като начало колата трябва да пали без да подавате газ. АКО се случи да подадете газ и тя се 'задави', натиснете *** на газта за постоянно(примерно с някоя тухла или камък, каквото имате подръка) и я оставете да 'диша' 5-10 минути. После пробвайте пак. :)
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    изсушете ги в микровълновата гарантирано действа.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Завиват се мокрите свещи за една вечер в дамски превръзки, на сутринта са сухи и палят
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Предполагам тази статия пак е преписвана от някой руски сайт. Кой в България кара чак такива таралясници, че за развива свещи? За щастие вече не сме в Азия!
  • #7
    до маката ( преди 2 години )
    Статията не е зле, но е за коли от първата половина на 90-те. Дори в БГ такива не останаха. Аз многоточков инжекцион съм виждал да се дави само при лошо настроена газова уредба.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Купете си електричка когато имате възможност, и ще си спестите всички тези неприятности.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубава статия и тема, но на новите коли е все по-трудно да сменяш и проверяваш . преди няколко години в Испания премахнаха задължението да носиш комплект ламби в жабката, щот половината автомобили със ксенони , а на другата половина и майсторът се изпотява докато ти смени крушките
  • #4
    МаКаТа ( преди 2 години )
    Много добре написана статия, точно за младото поколение, които за съжаление не знаят откъде се отваря капака на колата. Трябва да има повече такива образователни материали.
fallback
Последни