fallback

Как разходът на гориво може да скочи до небето заради повредена бобина

Причините за проблема са много - от излагане на влага и температурни промени до лошо състояние на пътя

Повишен разход на гориво, "гърмежи" от изпускателната система или дори невъзможност за стартиране на автомобила изобщо - тези и други симптоми могат да подскажат на водача, че има проблеми със системата за запалване и по-специално с бобината. Сега поглеждаме в светая светих на всеки автомобил - двигателното отделение и откриваме причините и последствията от повредата на такава важна част.

Ако не навлизаме в конструктивни характеристики и технически подробности, тогава ще кажем накратко, че бобината за запалване е вид инвертор, който преобразува тока с ниско напрежение от батерията в такъв - способен да осигури искра в свещите. Бобините предават електричество към свещите през разпределител в определен период от време за всяка свещ. Сега те съществуват в по-модерен вариант - индивидуални намотки - те се използват при повечето актуални автомобили. Но каквито и да са бобините за запалване, всички те трябва да работят и в много лоши условия.

Излагане на влага, вибрации, високо напрежение, температурни промени, химия и мръсотия от пътищата - всичко това се отразява негативно на бобините за запалване. Но дори и в този случай те могат да служат доста дълго време. Но трябва да знаете, че дефектните или износени свещи са основната причина за повреда на бобината. Свещите или високоволтовите проводници, които ги свързват към бобината, увеличават съпротивлението, което от своя страна може да причини късо съединение. Проблемът се задълбочава от замърсени, корозирали контакти, недостатъчна плътност или механични повреди.

В резултат на това се получава „кихане“ и потрепване и в един хубав момент двигателят на автомобила може изобщо да не стартира. Затова винаги трябва да слушате работата му. Експертите на Bosch, например, препоръчват да се обърне внимание на състоянието на запалителните свещи и бобините за запалване, ако изведнъж забележите, че разходът на гориво на двигателите се е увеличил. Не трябва да пренебрегвате такъв проблем защото: Първо, бензинът вече съвсем не е евтин. И второ, в един хубав момент, както вече споменахме, колата просто няма да запали.

Ако всички тези, гореспоменати специални ефекти присъстват във вашия автомобил, тогава не бива да отлагате смяната на бобината за запалване. Освен това е желателно да се повери извършването на тези работи на специалисти с опит, точното оборудване и инструменти. Освен това трябва да запомните, че ще трябва да работите с високо напрежение, което означава, че трябва да вземете всички подходящи мерки за безопасност. И за да не се повтори всичко това, е необходимо да смените не само намотката, но и да разберете причината за нейната повреда.

fallback
  • #7
    гфд ( преди 1 година )
    Ако има заминала бобина двигателя ще работи с 1 цилиндър по малко
  • #6
    Tengu ( преди 2 години )
    Стига бе на долната снимка има и палав мъжки газ в червен анцунг да привлича жиците...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Дегазин и газовете спират
  • #4
    Василев ( преди 2 години )
    По- *** и некомпетентна статия ( включително и от ел. техн. гледна точка ) скоро не бях чел.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    За да печелят от реклама. Също ако се правят грешки и не се редактират статиите тогава повече хора ще коментират и ще има повече конфликти. Това значи повече гледания, а парите от реклама се увеличават.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако желаеш мъже, не е тук мястото. Жена по къси панталонки, къде е проблема?
  • #1
    Как може ( преди 2 години )
    Престанете непрекъснато да натрапвате разголени жени на какво прилича това.
fallback
Последни