fallback

Най-евтините нови автомобили в света също поскъпват значително

Индия ще изисква инсталирането на минимум 6 въздушни възглавници

Автомобилите, които се продават в момента в Индия са най-евтините в света. Това обаче ще се промени и там, защото държавата въвежда по-строги изисквания за безопасност, които са свързани с монтирането на допълнителни системи. Най-пресният пример е новото изискване, колите, продаващи се на индийския пазар да имат поне шест въздушни възглавници. До момента те трябваше да са оборудвани с само две въздушни възглавници, независимо от оборудването. 

Дълго време масовите модели автомобили за вътрешния пазар на Индия се характеризираха с изключително просто оборудване без модерни системи за сигурност, в резултат на което не успяха да преминат краш тестове и бяха опасни, но пък евтини. От 1 юли 2019 г. в страната влезе в сила изискването за задължително оборудване на нови автомобили с въздушна възглавница за водача. А от 1 януари 2022 г. трябва да има поне две такива устройства - освен "възглавницата" на водача, колата трябва да има въздушна възглавница за предния пътник. Сега има искане цифрата на еърбеговете да се увеличи на шест.

Следващото затягане на изискванията ще доведе до появата на вече шест въздушни възглавници - в допълнение към предните "възглавници" на водача и пътника, ще са необходими чифт странични и две въздушни възглавници-завеси. Това каза Нитин Гадкари, министър на пътищата и транспорта на Индия, цитиран от Autocar. Съгласно проект на наредба, одобрен от министерството, шест въздушни възглавници ще станат задължителни във всички превозни средства, превозващи до 8 пътници.

В момента става дума само за проектодозакон и сроковете за стартиране на новото изискване не са посочени. Въпреки това индийските медии се опасяват, че иновацията значително ще увеличи цената на бюджетните модели автомобили. Според някои оценки шест въздушни възглавници ще добавят до 50 хиляди рупии (около 670 щатски долара) към цената - значително увеличение за най-простите автомобили, струващи 4-5 хиляди долара. Освен това за периода 2022-2023 г. в Индия влизат в сила нови ограничения за вредни емисии, което също ще се отрази на крайната цената на автомобилите.

В същото време експерти в областта на автомобилната безопасност подкрепиха инициативата на индийските власти. Ето как Дейвид Уорд, изпълнителен президент на Global NCAP коментира новината: Резултатите от нашите краш тестове ясно показват как въздушните възглавници помагат за предотвратяване на смъртни случаи и сериозни наранявания. Следователно новите правила са добре дошли. Този ход може да помогне на автомобилните производители да постигнат по-високи резултати в рейтингите на Global NCAP съгласно протокола Safercarsforindia с тестове, които включват страничен удар.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако възглавниците са с качеството на колите им , няма да се учудя ако водят до наранявания и в крайни случаи до обезглавени
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това са пълни глуости за техния пазар. Там движението е много натоварено, има много задръствания, средната скорост е твърде ниска и не е такава опасност да се кара без съвременни системи за безопасност. Автопарка им е изключително стар с над 20 г.средна възраст и реално погледнато тази мярка няма да промени нищо. друг е въпросът за ниските доходи и допълнителното оскъпяване няма да е по силите на повечето хора, които ще доведе до транспортни затруднения и още по-стар автопарк.
  • #2
    онЗи ( преди 2 години )
    много е важно да знаем какво се продава в Индия и на какви цени. добре, че няма да влизат в евросъюза да видят кон боб яде ли?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Проектозаконите в Индия обикновено се бавят стотина години. А бе, вие акъл имате ли, да пишете подобни глупости?! Да увеличиш цената на таралясниците, които се продават там е равнозначно на нула продадени коли. Ай поздрави от там и ми пишете, когато увеличат цените!
fallback
Последни