fallback

Как се създават нови цветове за автомобили?

При Audi целият процес отнема между 3 и 5 години

Бялото, черното и сивото може да са най-популярните цветове в света за автомобили, но всички производители разполагат с различни други нюанси в своите палитри. Човек може да се изкуши да си помисли, че одобряването на нов цвят е просто, но истината е, че зад него стои сложен процес.

Всичко започва с подбора, който е много строг. След това техническото изпълнение отнема още една голяма част от цялото необходимо време и едва тогава се дава зелена светлина на новия цвят. От Audi, например, посочват, че това отнема между три и пет години, тъй като „най-високото качество се нуждае от време и затова в компанията мислят за утре още от вчера“.

Първите стъпки за одобряване на нови нюанси, базирани на тенденциите, се предприемат от дизайнерските студия на германския производител в Малибу, Инголщат и Пекин. На бъдещия цвят се дава име, като в Audi най-често залагат на географията, флората и фауната. Имената на пистите също играят важна роля, когато става дума за спортен модел.

Някои цветове са налични в цялата гама, докато други са ограничени до конкретни версии, като семейството RS. Там, например, се използва подсилване с блестящи точки. За целта се използват фосфатен слой, боядисване с катоден пълнител, основно покритие и прозрачно покритие. Последното има пет тънки слоя, които, когато се комбинират, като те са по-тънки от една десета от милиметъра.

Боята се подлага на различни краткосрочни и дългосрочни тестове, за да се гарантира, че отговаря на изискванията за качество в дългосрочен план. Изпитанията се провеждат в гореща и студена среда и се фокусират върху устойчивостта на каменни стърготини и корозия.

Като част от този процес Audi вече пусна за първи път матови външни покрития за моделите TT и Q3, произведени в завода в Гьор (Унгария). Марката с четири пръстена твърди, че производството на TT RS в цветове Daytona Grey, Florett Silver и Python Yellow ще започне скоро. Последният нюанс не е наличен за RS Q3, но вместо това спортният кросоувър може да бъде поръчан в ексклузивното Dew Silver.

fallback
  • #6
    Боб ( преди 2 години )
    Дрън дрън,нали трябва да си надуват цените на тоалетните.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    германците са нация със специални образователни потребности
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    колкото по скъпа е една кола, толкова повече метални чаттици в боята, не е трудно да се сетим. Глупост е това 5 години.на ферари боите 10 години ли ги правят
  • #3
    Шоп ( преди 2 години )
    Защи си мисля, че вместо да правят двигатели, тия се занимават с глупости. Затова и всеки фиат изкарва половин милион км без проблеми, докато за фау-ве-тата 300к с оригинални бутала е сериозно постижение.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Те пт Ауди да вземат да си оправят качеството, че основен ремонт на 70К бая ме изненада
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Мале, мале. Ако от Ауди отделяха и толкова време и внимание при разработването на механичните компоненти може би нямаше 2.0Т двигателят да яде по 1л масло на 100км. Или Мултитритроникът нямаше да е пълна скръб.
fallback
Последни