fallback

В Европа ще се произвеждат... виетнамски коли

Vinfast представи и нови модели, които ще бъдат качени на конвейера преди края на годината.

Виетнамската компания Vinfast планира да създаде ново производствено предприятие в Европа. Засега се водят преговори с агенцията за икономическо развитие на Германия Trade and Invest (GTAI) за избор на място за германския завод.

Освен електрически превозни средства, заводът ще произвежда и електрически автобуси. Както отбелязва новият директор Ли Ти Тую, който замени германеца Михаел Лошелер, Европа е един от най-важните пазари за VinFast. Последният въпрос за разполагане на монтажния завод в Германия обаче все още не е решен, тъй като Франция и Италия могат да предложат на марката по-изгодни условия за бизнес. Но във всеки случай ще има европейска фабрика.

Във VinFast са уверени, че дните, когато един завод можеше да изнася автомобили по целия свят, са отминали. Сега фабриките трябва да бъдат разположени в непосредствена близост до пазарите, където се планират да се продават продуктите.

Към момента обаче, всички модели на марката се произвеждат във виетнамския град Хайфон. Там скоро ще започне и изграждането на акумулаторен завод. Освен това през втората половина на 2024 г. се планира да се създаде завод за сглобяване на автомобили и в Съединените щати.

Междувременно на изложението CES-2022, което се провежда в момента в Лас Вегас, компанията представи няколко изненади наведнъж. Първо, вече дебютиралите VF e35 и VF e36 са преименувани на VF8 и VF9. Тези автомобили вече могат да бъдат поръчвани, като например VF8 се предлага за 43 900 евро, а флагманът VF9 за 58 650 евро . Гаранцията е 10 години или 200 000 км. Доставките трябва да започнат още тази година.

Освен това виетнамците са подготвили три електрически новости наведнъж: VF5, VF6 и VF7. Всички те са изградени на обща платформа и изглежда, че за дизайна са отговаряли специалисти от италианските студия Pininfarina и Torino Design.

Засега няма технически спецификации, а пълноценният дебют е насрочен за 2023 г. Интересното е, че до края на 2022 г. VinFast планира да изостави бензиновите автомобили и да се съсредоточи изцяло върху електрическите превозни средства. Така псевдокросоувърът Fadil (клонинг на Opel Karl), седанът Lux A2.0 (базиран на BMW 5-Series F10) и кросоувърът Lux SA2.0 (базиран на платформата BMW X5 F15) ще изчезнат от гамата на производителя.

Сега във Виетнам има много монтажни заводи на чуждестранни компании, но в този списък почти няма национални компании. И все пак VinFast далеч не е първата виетнамска компания, която опитва да навлезе в автомобилната индустрия.

Още през 1958 г. Chang Tang (Pobeda) е построен на базата на GAZ-21 Volga. В началото на 90-те виетнамците овладяват производството на семейния SUV SsangYong Korando под марката си Mekong. А в средата на 2000-те пикапите Great Wall, по-известни като Vinaxuki Pickup 650X, се продаваха за кратко в страната. В същото време под същата марка са разработени оригинални компактни хечбек автомобили, произведени в количество от няколко десетки единици.

fallback
  • #6
    Кико ( преди 2 години )
    Но там комунизма настина си отиде! Тези дни тук арестуваха и държаха затворени МАЛОЛЕТНИ! Навиците не се променят лесно при нас!
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Във Виетнам хладилникът победи телевизора! Паднаха съветските окови и страната се отвори за свободен бизнес. Вече няма комунизъм и вождове. От десетина години щатски и европейски гиганти наливат пари яко! Новата Япония или Южна Корея е Виетнам. Ние си татуираме Левски, дерем си гърлата на Миле Китич, псуваме Турция, заради "робството" и чакаме кой Русия, кой Америка да ни оправи....
  • #4
    Б ( преди 2 години )
    До 1-ви и 2-ри,ето го 3- тия лалугер се появи.Такива лалугери за съжаление са мнозинство,за това ще тъпчем в тинята и ще се възхищаваме на народи,които гледат напред.
  • #3
    Мда ( преди 2 години )
    Само за да карам нещо на което мога спокойно и разбираемо за този отсреща да произнеса марката на колата си, съм готов да платя 10 000 евраки в повече! VinFast, това на Vin Diesel от The Fast & Furious ли е кръстено?!? Хубаво наели дизайнери от Италия, да бяха наели и PR специалисти за имената на марките и моделите ...
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Ние продължаваме да се пънем, че сме най-умни, най-хитри, най-тарикати, най-работливи на Земята, и докато голяма част от народа се звери у фейса да търси доказателства за световната конспирация за затриване на великия български народ, всички останали се развиват и гледат напред! Не са виновни тикви, кирчовци и кокорчовци! Целия народ сам си е виновен!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво на виетнамците! Питам се обаче къде сме ние? Едно време виетнамците дваха да работят у нас, а сега са дръпнали толкова напред, че изобщо не ни споменават дори, като възможен вариант ние да им бачкаме в заводите. Стигнали сме дъното с Тиквата, а с Кирчо и Кокорчо вече копаем тинята.
fallback
Последни