fallback

Защо, след като попадне в дупка, колата може изведнъж да спре да работи

Преди да прибегнете към "Пътна помощ", вижте дали на таблото не свети символа „FPS on“

Дупките по пътищата на България явно не могат да бъдат "победени", независимо от това кое правителство управлява държавата. У нас дълбоки ями по пътната мрежа не липсват и това добре го знаят всички шофьори. Мнозина от нас са попадали в дупка, след което се усеща удар, от който могат да ви изпадат пломбите. Не са малко случаите, когато след подобен удар колата изгасва и впоследствие не иска да запали. Какъв може да е проблемът и как да го отстраним, ви разказваме сега.

Когато след подобна ситуация двигателят спре, водачът трябва да провери състоянието на ангренажния ремък и след като се увери, че е изряден, да започне проверка на различни контакти и връзки. Окачването също трябва да се провери. И ако всичко това е наред, обикновено след появата на подобни проблеми стартерът работи нормално, но двигателят не стартира, от което можем да заключим, че има някакъв проблем с подаването на гориво.

Преди да направите гореспоменатите проверки и да прибегнете към "Пътна помощ", вижте дали на таблото не свети символ „FPS on“ или иконка на задраскана бензиноколонка. Ако има такава индикация, то означава, че почти сте намерили решение на проблема. Тези икони показват, че вашият автомобил е оборудван с така наречения сензор за гравитационен удар.

Той е необходим за автоматично изключване на горивната система в случай на авария. Благодарение на това рискът от пожар след инцидент е значително по-малък. Това решение е доста често срещано и при много от масовите автомобили. Например Peugeot Boxer, Honda Accord, Insight и CR-V, FIAT Linea, Ford Focus, Mondeo и Taurus, както и много други модели имат такива сензори.

Изводът е, че не всички автомобилни компании изчисляват точно чувствителността на сензора и с течение на времето той може да не работи правилно, особено ако контактите му се окислят. Следователно, ако влезете в дълбока дупка и моторът не иска да запали, съществува риск от фалшива тревога.

За да възстановите захранването с гориво, просто трябва да натиснете бутон, който обикновено се намира на по-скрито място. Той може да се намира под капака или под шофьорската седалка, в багажника, под арматурното табло или близо до краката на пътника отпред. Всичко зависи от конкретната марка автомобил, така че прочетете за местонахождението му в книжката с инструкциите. След изключване на системата Fire Prevention System, двигателят ще започне да работи отново и няма нужда да се обаждате на "Пътна помощ".

fallback
  • #9
    Един ( преди 2 години )
    Преди години имах Форд Ескорт 95 година- той имаше такъв авариен прекъсвач на захранването на бензиновата помпа. Ето ви една интересна история- прединдоста години имах Сеат Кордоба - 2 литра бензин. Един ден на път за Русе , на едно място минах през една от тези бабуни -легнал полицай. Не я видях и минах сигурно някъде с 80. Колата направо излетя - отдели се от земята и с четирите гуми и в момента когато се приземяваше , светна лампата на маслото. Счупих и предната броня при приземяването.
  • #8
    Dedal ( преди 2 години )
    Така става в чужбина. В нашата мила родина като се изтрещиш в някой трап най напред се гледа дали не е паднал двигателя
  • #7
    petar_tzenkov@abv.bg ( преди 2 години )
    Това наистина е така!При мен се случи при оставяне на колата при автотенекеджия,беше му изкарала акъла!Извикал друг майстор,който му показал къде е датчика и бутона за деактивация!
  • #6
    www.RoadHelp.BG ( преди 2 години )
    Страхотия... всякакви индивиди на пътя
  • #5
    аз да вви обадя ( преди 2 години )
    Прав е човекът , ако прекъсне ще е най-вече заради дефектен сензор, щот ако е добре и прекъсне означава че сте скочили в толкоз голям трап че с квадратни джанти ще ви е трудно да продължите
  • #4
    Данаил ( преди 2 години )
    Защото е голяма дупката ха-ха-ха.
  • #3
    Майстор Тричко ( преди 2 години )
    Това се получава най често от ниско ниво на течността на мигачите. Проверете и при нужда просто долейте течност за мигачи и колата ще запали отново.
  • #2
    Filip ( преди 2 години )
    Gledai parvo maslenia karter Brat mi
  • #1
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    И ангренажната верига проверете за всеки случай!....Може и биелните лагери....Поредната статия, в която се разтягат 100 метра локуми, докато се стигне до същността...Няма да си погледна аварийния прекъсвач на бензиновата помпа, а ще гледам ангренажа!?!?!
fallback
Последни