Lamborghini Urus може би е сред малкото SUV-модели, при които думата Sport (Sport Utility Vehicles) си стои точно на мястото. Италианският супермодел разбуни духовете още с появата си и логично стана най-продаваният модел на марката, като предложи познатият агресивен дизайн на компанията, в комбинация със солидна динамика.
Въпреки че още от завода Urus разполага с впечатляваща мощност от 650 конски сили - повече и от някои суперколи, знаем, че не винаги това е достатъчно. И ни го доказва наскорошното сътрудничество между две от големите тунинг компании - Mansory и MTM, което се е отразило (с много) както на динамичните характеристики на кросоувъра, така и на дизайна, който е станал още по-брутален.
Mansory, които са се заели с дизайна на машината, са направили съвременния Рамбо Ламбо с още повече резки черти и ръбове, както и с гигантски въздухозаборници, които може да се видят от луната. Аеродинамичният кит включва още нов дифузьор, а външният вид се допълва и от нова изпускателна система с тройни трапецовидни накрайници, разположени в средата на задницата.
От MTM пък са се захванали да "изцедят" значително повече мощност от 4-литровия V8 агрегат на машината. Специалистите са добавили двойка по-масивни турбокомпресори, модифицирана горивоподаваща система, както и специален въздушен филтър. Мощността на Lamborghini Urus е достигнала колосалните 1001 конски сили, с което кросоувърът е еквивалентен на първия Bugatti Veyron с неговия W16 8-литров двигател.
Внушителен е станал и въртящият момент - 1250 Нм, който е електронно контролиран, за да не увреди скоростната кутия. Последната е сериозно усилена версия на познатата 8-степенна от ZF. Все още няма официални данни за ускорение и максимална скорост, но припомняме, че в "стоковия" си вариант Urus ускорява до 100 км/ч за 3,6 секунди и достига до 305 км/ч.
Повече снимки на мегамощния Lamborghini Urus вижте в галерията: