През есенно-зимния период безопасността на автомобила директно зависи от правилната работа на системата за измиване на ветроупорното стъкло. В крайна сметка то се замърсява със сняг, прах, мръсотия и други вещества, което влошава видимостта от шофьорската седалка. Предвид всичко това консумацията на течността за чистачки нараства бързо. Шофьорите са принудени да попълват запасите почти всяка седмица, което е придружено и от значителни финансови разходи. А както знаем, зимната течност за чистачки е по-скъпа от лятната.
Много автомобилисти все още се чудят защо автомобилите нямат автоматичен режим за миене на стъкло. В крайна сметка "чистачките на предното стъкло" отдавна са оборудвани със сензор за автоматично включване, но няма такъв, който да открива замърсяване върху стъклото. Би било много хубаво, ако "пръскалките" на предното стъкло също имат тази функция. така би се изразходвало най-малко от течността - ще се впръсква само тогава, когато има нужда.
Но ако това зависи от инженерите, то водачите могат да изберат качествена течност за чистачки, като така ще икономисат от нея. Трябва да се обръща специално внимание на качеството на течността за измиване. Забелязали ли сте, че понякога 5-10 такта на чистачките не са достатъчни, за да се постигне желаната видимост и да се премахнат замърсяванията? В резултат на това консумацията на течността за чистачки нараства драстично и шофьорите са принудени да купуват нова.
Всички такива течности имат определена температурна стойност, при която е разрешена тяхната работа. Ако показанията на термометъра паднат под граничните за дадената течност, веществото започва да се сгъстява и не може да се подава нормално през дюзите. Това не се отнася само до т.нар. "лятна течност", но и за "зимната". Разпръскването на прекалено гъста смес ще се отрази негативно на работата на помпата и ще застраши правилната ѝ работа.
При по-ниски температури некачествената или прекалено разредена зимна смес за миене на стъклото губи първоначалните си свойства. И ако тя продължава да се бори със замърсяването, тогава тя натрупва неприятни петна по прозореца. Цялата натрупана "консистенция" се разстила върху стъклото, създавайки лепкав филм, който сериозно влошава видимостта.
Опитвайки се да се отърве от филма, водачът многократно натиска лоста за активиране на "пръскалките". И колкото по-често прави това, толкова по-малко течност остава в резервоара. В допълнение към високата консумация, обилното "напояване" с недостатъчно качествени течности допринася за появата на лед и върху чистачките.
Течностите за измиване на предното стъкло, продавани от недоказани производители, често не са сертифицирани и са обогатени с метанол. Това е най-простият и евтин едновалентен алкохол, който обаче се характеризира с токсични и експлозивни свойства.
Но почистването на стъклото се осигурява не само от метанол, но и от допълнителни компоненти, които присъстват в "течността". Ако производителят на продукта реши да спести от основната съставка, малко вероятно е той да купува и скъпи добавки. В резултат на това ще излеете пълноценна отрова в резервоара и след това ще я вдишате. Освен това въздействието на тези вредни вещества гумата на чистачките и уплътненията ще започнат да се износват.
За да избегнете подобни проблеми, както и за да намалите консумацията на "течност за чистачки", трябва да купувате смеси за измиване на предното стъкло от сертифицирани магазини. В останалите случаи рискът да се натъкнете на продукт със съмнително качество не е малък, а спестените пари са нищожни.