fallback

Кой е най-дългият (и най-тежкият) сериен автомобил на света?

Mercedes-Maybach Pullman е офис на колела, като може да бъде брониран и струва 1,4 млн. евро

Когато става въпрос за най-дългите леки автомобили на света, лимузините излизат да преден план. Много от тях обаче не се произвеждат серийно, а се преправят от специализирани фирми, които използват нормални модели. В Книгата на рекордите Гинес като най-дълга кола е вписан Cadillac с 26 колела и дължина от над 30 метра. Кой обаче е най-дългият сериен модел?

През 2015 г. на пазара излиза лимузината Mercedes-Maybach Pullman, като нейната дължина е 6,50 метра. Както мнозина знаят, името Pullman се дава на модели на Mercedes от този клас, които през десетилетията са возили световни лидери, богаташи и шейхове по време на ежедневните им ангажименти. Версията от 2015 г. обаче бие всички рекорди.

Лимузината може да бъде конфигурирана и персонализирана във всеки детайл, но нейните размери си остават невероятни. Освен че е с 1,05 метра по-дълъг от S-Class, Pullman е висок 1,60 м (+1 см) и има междуосие от 4,42 метра (също рекорд сред серийните автомобили).

За да получите представа за размера, ето сравнението с 10-те най-дълги коли, предлагани в момента на пазара:

Mercedes-Maybach S600 (S650) - 6,50 метра

Rolls-Royce Phantom VIII LWB - 5,98 метра

Cadillac Escalade ESV - 5,76 метра

Chevrolet/GMC Suburban/Yukon Denali XL - 5,74 метра

Rolls-Royce Ghost EWB - 5,72 метра

Ford/Lincoln Expedition MAX/Navigator L - 5,64 метра

Aurus Senat - 5,63 метра

Hongqi L5 - 5,55 метра

Mercedes-Maybach S-Class (Z223) - 5,50 метра

Genesis G90L - 5,49 метра

Jeep Grand Wagoneer - 5,45 метра

Напълно очаквано, основната грижа на създателите на този автомобил е за пътниците на задните седалки. Затова и салонът на лимузината наподобява всекидневна за четирима души. Седалките, разположени по посока на движението, се радват на всички най-изключителни удобства като накланяне до 45 градуса, масажни функции и достъп до истински хладилник, който може да побере три бутилки шампанско. Има, разбира се, и чаши.

На разположение на пътниците са 3 екрана и преграда за зоната на шофьора. На всеки прозорец са поставени сенници, което позволява пътуване почти напълно на тъмно дори посред бял ден.

Задвижването на този Mercedes е поверено на 6,0-литров V12 битурбо с 530 к.с. във версията S600. При фейслифта през 2018 г. се поява вариант S650, който развива 630 к.с. Тази мощност позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, но целта не е спортно представяне, защото каросерията е доста тежка.

Това обаче не пречи Mercedes-Maybach да бъде поръчан и в бронирана версия Guard, чиито 5,1 тона го правят и най-тежкият сериен автомобил в света. Бронята от категория на защита VR9, предпазителите на долната част на тялото и бронираните гуми позволяват на Maybach да се измъкне невредим от атака с изстрели, мини и самоделни взривни устройства.

Още снимки на най-дългия и най-тежък сериен автомобил в света - вижте в галерията:

Всичко това е на каталожна цена от 1,4 млн евро. За сравнение, небронираният Pullman излиза около 500 000 евро.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #3
    KokoBoko ( преди 3 години )
    А каква еко категория ще има? Да не стане после с метрото, защото не може да стигнеш до хотела в центъра.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Двигател на Рено се слага само на А-клас, 1,6 дизел, защото Мерцедес не прави такива малки двигатели
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    На мерцедес най-голямата им иновация е двигателят от Рено
fallback
Последни