Двигателят с вътрешно горене, който промени планетата и живота ни прец ХХ век, сега изглежда осъден от политиците и от затягащите се екологични мерки. Хиляди компании, които вече век се специализират в развитието му, сега ще трябва да си намерят нови сфери на действие. Някои вече са го сторили и създават решения за бъдещето не къде да е, а в България. Отличен пример е Robert Bosch чрез "Бош Инженеринг Център София".
Константин Конов и Динко Русев по време на конференцията Bloomberg Tech21:CarTech
Лектори на конференцията Bloomberg Tech21:CarTech бяха неговият управляващ директор Константин Конов и инженеринг директорът Динко Русев. С тях разговаряме за бъдещето на автомобилната индустрия в България и как технологиите съвсем скоро ще променят начина, по който ползваме колите си.
8 въпроса за бъдещето на автомобила (ГАЛЕРИЯ):
ДИНКО РУСЕВ: Това е общата цел не само на Bosch, но и на всеки участник в производството на автомобили. Спирането на войната на пътя е глобална задача за всички.
Правните рамки също се променят в тази посока. Ще ви дам пример с една система, която от десетина години се въвежда в автомобилите - системата за самостоятелно спиране на колата при опасност от удар. Тя беше широко анонсирана през 2010. Сега, след много допълнителни разработки, тя вече е задължителна за новите автомобили в Япония, а от догодина - и в Европейския съюз.
Тази единична система ще доведе до това, че нови коли няма да удрят вече пешеходци по улиците, нито пък други автомобили. А в комбинация с други системи, които в момента се разработват, тя води до автономното шофиране, което вече окончателно ще спре войната по пътищата.
Пълния запис от конференцията Bloomberg Tech21:CarTech можете да видите тук.