Mercedes-Benz представи Project Maybach - уникално изглеждаща концепция с електрическо задвижване. Моделът е създаден съвместно с известния моден дизайнер Върджил Абло (Virgil Abloh), който почина неочаквано от рак в края на миналата седмица. Абло, който в последните години бе шеф-дизайнер на Louis Vuitton, е работил по проекта заедно с дизайнера на германската марка Гордън Вагенер.
От Mercedes решиха да представят концепцията публично днес, в памет на Абло, като прототипът ще бъде изложен в музея Rubell в Маями, САЩ. Сътрудничеството между двамата дизайнери е довело до уникална машина, в стила на популярните Safari версии на спортните автомобили, като е създаден буквално от нулата.
Project Maybach изследва "възможностите за бъдещия дизайн" на луксозната марка, като е вдъхновен от аутдор изживяванията и няма нищо общо с нито една машина, създавана от германския производител до момента. Оф-роуд купето изглежда драматично, макар дизайнът му да е относително семпъл, с прави линии и остри ръбове. Но това не означава, че не е интересен.
Машината е описана като двуместно оф-роуд купе с електрическо задвижване и разполага с доста дълъг преден капак, който, обаче, е нещо повече от метален лист: той е прозрачен, със соларни клетки, които да подпомогнат пробега на електрическия всъдеход.
Предницата е вертикална, като под нея е разположена предпазна кора, комбинирана с булбар, на който има допълнителни LED светлини. Задницата следва същия вертикален стил, като отдолу също има монтирана предпазна кора. В салона има две изчистени плоски седалки, които могат да се превърнат в походни легла.
Офроуд купето разполага с масивна външна предпазна клетка, върху която е поставен експедиционен багажник, а в предната й част има още допълнителни светлини за приключения през нощта. Машината е оборудвана и с разнообразно оборудване за бивакуване сред природата, а гумите са с фокус към проходимостта.
Прототипът е с дължина от 6 метра, което е със 745 мм повече и от версията с удължена колесна база на Mercedes-Benz S-Class, която пък е в основата на версиите Maybach на германците. Компанията не посочва никакви технически спецификациите на електрическото задвижване, но съдейки по идеята на автомобила, то със сигурност е и на двете оси. Повече снимки на Project Maybach вижте в галерията: