IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно да карате със "зимно" масло с вискозитет 0W

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия

Много собственици на автомобили се престарават със задълбочената подготовка на колата си за зимния сезон, а част от тях сипват от така нареченото зимно масло в двигателите си. Тоест смазочна течност с вискозитет 0W. Защо това не се препоръчва, освен ако не карате "резачка", за по-стари и масови автомобили, ви разказваме сега. 


масло


Като начало, малка образователна програма. Маслата върху които пише 0W, се наричат ​​зимни или арктически масла. Числото пред W показва индекса на вискозитет при ниска температура. Колкото по-малък е, толкова по-ниска е температурата на въздуха, при която смазката започва да се сгъстява. Съответно шансовете за стартиране на двигателя по-бързо в студено време са по-големи.

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия, но е по-добре шофьорите у нас да не избират тази смазка. Нека започнем с факта, че "нулите" са най-скъпи. Това е така, защото маслото е направено от по-специфична синтетично, докато продукт от, да речем, клас 5W30 може да бъде направен и от смес от синтетични и минерални базови масла (макар на опаковката да пише, че е синтетично), което излиза значително по-евтино.

Не забравяйте и за характеристиките на двигателя. Ако колата е стара и не е предназначена за използване на синтетика, тогава такава смазка ще започне да се излиза през уплътненията. В резултат на това двигателят ще започне да се "поти" с масло, което с течение на времето ще увеличи неприятностите на водача. А ако двигателят е поизносен, тоест на повечко километри, тогава смазката ще започне да прониква през маслените уплътнения и вероятността да стане "на боза" с всички произтичащи от това последици, не е никак малка.

Може да се появи и т.нар. маслен глад, което ще доведе до появата на драскотини по стените на цилиндъра. Или може да се случи маслото да попадне върху ангренажния ремък, което е води до сериозен  риск от директна смърт на силовия блок. Трябва също така да се знае, че по нашите географски ширини има чести температурни колебания през зимата, когато след слана внезапно настъпва положителна температура. В този случай арктическото масло губи своята ефективност. Тук е доста по-подходящ продукт с индекс по-висок от "нула".

При закупуване на такова масло е важно да се обърне внимание и дали е одобрено от производителя на автомобила. Ако думата "Meets" е изписана на етикета, тоест „съответства“, тогава това е рекламен трик. Производителят на масло счита, че техният продукт е в съответствие с изискванията на производителя на превозното средство. Но думата "Approved" означава одобрение на маслото директно от автомобилната компания.

Ако не обърнете внимание на това и сипете масло с индекс 0W, което изглежда правилно от ваша гледна точка, може да възникне ситуация, когато поради конструктивните характеристики на двигателя буталото се нагрява по-бързо от цилиндъра. Това се случва, ако незабавно натиснете газта на незагрят двигател. В резултат на това получаваме споменатите вече драскотини по цилиндрите, които в крайна сметка се превръщат в проблемни и скъпи ремонти.


0 от 500
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Jdm ( преди 5 месеца )
    Каквото пише на капачката на маслото, такова се налива.
  • #22
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Ва ( преди 5 месеца )
    Дали може наистина да напишете нещо смислено
  • #21
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Автора на статията е чел някой махленски спор във фейса и е решил да се направи на много умен. Отдавна не бях чел такава глупост.
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 5 месеца )
    РУМЕНЕ РУМЕНЕЕЕ,карай се както си знаеш,ние ще си караме както ние знаем.Но не обърквай хората как стават драскотини
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ..... ( преди 5 месеца )
    Това е масло за шевни машини. Не за автомобили.
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Някой ( преди 5 месеца )
    Много разбирачи тук. На времето баща ми имаше Москвич 412.. Двайсет години и 680 хиляди километра и го продадохме. Сменени за това време два успокоителя на ангренажна верига. Това е. Каране е само с 15W40 българско. Няма последствия от студен старт. Живеем в район до Боровец. Зима 5 месеца. Всеки шофьор с минимални технически познания само, като види гъстотата на това масло,като го налива никога няма да го използва. Лека вечер.
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Глупости ( преди 5 месеца )
    Глупости, пулни глупости
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Бени ( преди 5 месеца )
    Масло със започващ вискозитет 0w на нашия климатичен пояс е много голяма глупост, защото това е вискозитет за държави от рода на Канада и Русия, на нас кога не е било толкова студено или вие просто сте измръзнали. Но така пишело в книжката на която цел е да ни помага на нас и един мармот завива шоколадите в станиол.
  • #15
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Ония ( преди 5 месеца )
    Някой дистрибутор на масло явно не му върви 5w и е поръчал на това сайтче да пишат глупости ,че някой да се върже.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 5 месеца )
    Ако се кара само в трите най-студени месеци няма проблем. По-важно е дали съответства на дадения двигател. Защото вискозитет далеч не е всичко.