fallback

Китайци изместиха VW от Топ 3 на най-скъпите производители

Концернът BYD се настани след лидера Tesla и Toyota

Volkswagen беше изместен от тройката на най-скъпите производители на автомобили в света според тяхната капитализация. Германският концерн се смъкна на четвърта позиция, отстъпвайки на третия китайската BYD - компания, която представена само на няколко пазара извън родината си, съобщава Yicai Global.

Това се случва почти веднага, след като Volkswagen си върна позицията, която преди това му отне производителят на електрически автомобили Rivian. Акциите на тази компания паднаха, след като беше съобщено, че тя няма да си партнира с Ford в разработката на нови превозни средства.

В резултат на това Volkswagen отново влезе в първата тройка, която включва още Tesla (над 1 трилион долара), която води с огромна разлика, и Toyota (285,2 млрд). Германският автомобилен гигант обаче се задържа там съвсем малко, тъй като капитализацията на китайската компания достигна 141,86 млрд долара, което е със 7 милиарда долара повече от стойността на Volkswagen (134 млрд).

BYD е компания, която работи почти напълно автономно от външни доставчици - в нейните фабрики се произвеждат както батерии, така и микро-електроника, чийто недостиг продължава да вреди на големите автомобилни производители. Основният пазар на китайците е вътрешния, но те продават автомобили също в Норвегия и в няколко страни от Южна Америка. В момента BYD готви два нови електромобила – седана Han, който ще се продава в Брозилия и модела с ретро-дизайн Dolphin за Европа.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите пак са сцепили мрака, тези компании се оценяват високо заради потенциала си, скоро пак само ще цъкате с език
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Концерни като Тойота, Фолксваген, ГМ, Даймлер, БМВ, Хонда, Хюндай и ФОРД са в пъти по-големи от Тесла, БИД и темподобни. То и Италия уж има по-висок БВП от Русия, ама дали двете държави могат да се сравняват на световните пазари ? Риторичен въпрос...
  • #6
    Киро ( преди 2 години )
    Ривиан и БиД пред Фолксваген, при положение, че ФВ правят най-продавания модел в Китай. Айде моля ви се, всяко чудо за 3 дни.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Сравнявате пазарна капитализация на Тесла с оценката на Фолксваген, различни неща са. 1 е прав, защото Тесла според оценка, въобще не влиза в топ 5. Пазарна капитализация и реална оценка за стойност, са две съвсем различни неща.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    говори, че идват фалити
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Фолксваген не е просто автопроизводител, това си е огромен концерн, конгломерат от марки силно подкрепен от немската икономика чрез здрави поръчки както и не малка част от Европа. Определено, да те измести Тесла и една друга набираща скорост компания говори доста за бъдещето на VW, Toyota и останалите легаси автопроизводители.
  • #2
    1 ( преди 2 години )
    Едните намалят производството, другите го увеличават. Нормални работи. Китайците са силни с най- големият пазар.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Само че не знам защо, на Тесла и сравнявате пазарната капитализация, с оценката. Двете нямат нищо общо. Според оценка, Тесла не влиза и в челната петица, а пазарна капитализация е съвсем друго нещо. С тия реклами на Тесла, вече прекалявате.
fallback
Последни