Корейският производител Hyundai използва изложението AutoMobility LA в Лос Анджелис, за да представи концептуален електрически SUV, чиято премиера беше анонсирана още в началото на месеца. Това е третата концепция, използвана от компанията за демонстрация на бъдещата визия на нейните модели от подбранда Ioniq след Hyundai 45 и 2020 Prophecy.
Моделът се казва Seven, като серийната му версия ще се появи през 2024 г. под името Ioniq 7. Това е високопроходим автомобил с отварящи се срещу посоката на движение врати и просторен салон. Кросоувърът е изграден на платформата E-GMP, проектирана специално за превозни средства на електричество, като междуосието му е 3,2 метра. Това е повече от стандартния Mercedes-Benz S-Class и е само с 16 мм по-малко от удължения вариант на германската лимузина.
Hyundai Seven получава собствената „пикселна“ технология на светлините, която създава анимация, за да приветства шофьора. Автомобилът има аеродинамично оптимизирана каросерия и оригинални колела с активни клапи, които се затварят, за да намалят съпротивлението на насрещния въздушен поток и се отварят за охлаждане на спирачките.
Интериорът напомня стая с въртящи се фотьойли и извит диван отзад. Кросоувърът може да се движи напълно автономно или да се управлява от шофьор, но няма традиционен волан, а само прибиращ се джойстик. За нуждите на пътниците е предоставен мултифункционален графичен интерфейс Smart Hub с OLED дисплей, вграден в панорамния покрив за показване на различна информация. В салона има още мини-хладилник и дори специално отделение, в което пътниците могат да оставят обувките си по време на пътуването.
Корейците поставят специален акцент върху устойчивостта и хигиената. В декорацията на екстериора и интериора широко се използват възобновяеми материали, мед и тъкани с антибактериален ефект. Системата Hygiene Airflow System се грижи и за здравето на пътниците, като тя е подобна на използваната в самолетите и работи в два режима.
Във вертикално положение въздухът се поема през отворите в релсите на покрива и се изпуска зад задните колела, а в хоризонтално положение преминава от предния панел към задните въздуховоди. Идеята е да се намали кръстосаното замърсяване на пътниците, разделянето на потоците и намаляването на риска хората да се заразят един друг – това е опция в ерата на пандемия. Когато в салона няма никой, интериорът на Hyundai Seven е напълно стерилизиран с помощта на вградени UV-лампи.
Концептуалния модел едва ли ще стигне до конвейера в този си вид, затова и производителят не разкрива точни технически характеристики. Съобщава се само, че кросоувърът е получил 800-волтова бордова система. Батерията с неизвестен капацитет осигурява пробег от над 500 км и поддържа 350-киловатово зареждане. Това позволява само за 20 минути батерията да се напълно от 10 до 80%.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:
Снимки: Hyundai