fallback

BMW отново разясни имената на моделите си

Баварците се опитават да опростят нещата (ВИДЕО)

В миналото нещата бяха ясни дори и при BMW – 3-Series, 5-Series и 7-Series. Понякога се появяваше 6-Series, понякога – 8-Series. Ако си купиш 320i, получаваш двигател с 2,0 литра работен обем и 6 цилиндъра (по това време поне). Сега обаче цифрите в задната част на моделите на BMW служат повече за вътрешно-фирмено позициониране, а не за улесняване на клиентите.

С увеличението на кросоувърите и SUV-моделите, объркването в цифрите става все по-голямо. И то ще продължи да расте след появата на новия флагман в X-гамата на марката. Едновременно с това се разраства и електрическото портфолио, като в него вече попадат i4 и iX, а предстои да излязат версии изцяло на ток на X1, 5-Series и 7-Series.

В същото време има и други традиционни модели – 4-Series беше отделена от 3-Series, появи се и 4-Series Gran Coupe, а единственият член на семейство 6-Series е Gran Turismo. Завърна се и 8-Series, която се предлага като купе, кабриолет и купе с 4 врати, докато 2-Series се състои от три модела, които нямат нищо общо помежду си освен цифрата в името.

С оглед на увеличаващия се брой предложения BMW дори създаде собствен отдел, наречен „Стратегическо именуване и идентификация на превозните средства“. Тези хора работят денонощно, за да намерят нови имена, които да имат смисъл по отношение на позиционирането на модела в продуктовата гама, вида на задвижването (FWD, RWD и AWD) и идентичността на двигателя и неговата производителност. Звучи просто, но не е така.

В своя официален подкаст, озаглавен „Changing Lanes", BMW обяснява как се избират и какво означава имената на автомобилите в момента. Времето, в които всичко беше максимално опростено, явно са отминали и примерът, който дава компанията, е с е 745e. Цифрата "7" все още се отнася до моделната гама, като в този случай това е серия 7. Така нечетните числа се използват за конвенционалните модели, докато с четните обикновено се обозначават по-спортни предложения.

Това и досега беше ясно, но нещата вече стават по-интересни, защото цифрите в средата - в този случай "45", не означават непременно работен обем в литри, тъй като 745e не се захранва от 4,5-литров агрегат. Вместо това, моделите на BMW са класифицирани според мощността на киловат, а превозните средства с мощност от 300 до 350 киловата попадат в категорията "45".

В Audi използват подобен подход, като от началото на 2018 година той вече се прилага и спрямо европейските модели на марката. Стойностите в киловати обаче се различават от използваните от BMW, тъй като "45" в продуктовата гама на Audi означава превозни средства с мощност 169-185 kW. Съответно, те са по-слаби от тези на баварците.

Снимка и видео: BMW

fallback
  • #7
    Пропов ( преди 3 години )
    И щот няма да ми подарят ново, та си купих старо. От последните, дето средната цифа е 3 и освен за литрите, става ясно и за броя цилиндри. Абе чудят се ората как да оплюят БМВ, пък сякаш чак злобеят и злорадстват. Що не ревнат срещу ФВ. Там пък една кола е с няколко имена, да се чудиш кво караш - Бентяга, Урус, Q8 , Туарег и очакваме шкода и те да влязат
  • #6
    Пропов ( преди 3 години )
    Тесла е като чалгата - популярна щото света е пълен с ниско интелигентни потребители. Тва щот колегата по на долу пак я тика тая софтуерна компания. А като другия колега и аз искам една нова баварка, пък името те да си решават. На харизан кон зъбите не се гледат.
  • #5
    До 5 ( преди 3 години )
    Колкото и да съм почитател на марката до някъде съм съгласен с теб - е46 беше последното БМВ, от което бях найстина доволен, след това две е90-ки, доста по проблемни и почти никакви плюсове, сега съм с Ф30 - качествен автомобил, но найстина супер проблемен.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди беше в реда на нещата да видиш 320, 318i , но сега с новите мини двигатели ще трябва да сложат 309, 509, 108i ,а тези имена вече са заети.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    А бе, дайте ми един нов Баварец, пък хич няма и да гледам, к'во пише отзад!
  • #2
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Най-важният пазар за тях е Китай, а там нямат спомени от доброто старо време, когато 320 си беше двулитров шестак.
  • #1
    1 ( преди 3 години )
    Хората работят денонощно над имената на моделите.А на най-важният им пазар САЩ Тесла са на 30000 автомобила само зад тях.До края на годината или в началото на следващата BMW ще бъдат задминати. Тогава очаквам поредните *** оправдания.
fallback
Последни